تولید آزمایشی قارچ گانودرما برای نخستین در همدان

مدیر فنی شرکت کشت و صنعت سبزآبی از طرح دانش بنیان تولید آزمایشی قارچ دارویی گانودرما برای نخستین بار در استان همدان خبرداد.

مهدی رحمانی گفت:به تازگی شرکت کشت و صنعت سبزآبی که پیمانکار تخصصی فضای سبز در شهرستان اسدآباد است با همکاری پژوهشگران دانشگاه فردوسی اقدام به پرورش موفقیت‌آمیز قارچ گانوردرما در استان کرد که امیدواریم با توسعه دانش اجرایی به روستاییان منطقه، گام مهمی در اشتغال پایدار ایجاد شود.

او افزود: طرح آزمایشی تولید قارچ دارویی گانودرما در واحد کشت و صنعت سبز آبی در سه مرحله تولید می‌شود که مرحله اولیه تولید (آسپان ران) در دانشکده بیوتکنولوژی کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد تولید شده و مرحله دوم و سوم آن شامل میسلیوم و تولید قارچ گانودرما در این شرکت تولید و انجام شده است.

مدیر فنی شرکت کشت و صنعت سبزآبی گفت: قارچ گانودرما، از ارزشمندترین و کامل‌ترین مواد غذایی در جهان بوده که در طب سنتی آسیای شرقی به پادشاه گیاهان دارویی یا اکسیر جوانی مشهور است و ارزش تغذیه‌ای و درمانی بسیاری دارد.

قارچ گانوردرما پس از برداشت، خشک و آسیاب شده و پودر به دست آمده آن به صورت دمنوش استفاده می‌شود.سلامت قلب، کاهش وزن، ضد حساسیت، دفع سموم بدن، کاهش رشد تومور‌های بدخیم، درمان کبد چرب و دیابت، کنترل سرطان، تقویت سیستم ایمنی از جمله مهمترین خواص دارویی گانودرما به شمار می‌رود.

رحمانی همچنین افزود: این قارچ به علت دارا بودن مولفه‌های فعال بیولوژیکی مثل پلی ساکاریدها، ترپن‌ها، سلنیوم وخواص آنتی اکسیدانی و آنتی ویروسی و آنتی باکتریای فراوانش، افزون بر ۳۰ نوع بیماری را درمان می‌کند که مهمترین خواص آن، بالا بردن سیستم ایمنی بدن، پالایش کبد از اکسیدان‌ها و بهبود سیستم گردش خون و افزایش اکسیژن رسانی به بافت‌ها، بسیاری از بیماری‌ها مانند کبد چرب، تیروئید، آرتروز، فشار خون، زخم معده، بی خوابی، درد‌های مفصلی، ام اس و میگرن، را درمان می کند.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.