امام جمعه ارومیه:

هدف دشمن ترویج بی بند و باری در جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور، گفت: هدف اصلی دشمن در ایجاد اغتشاشات، ترویج بی بند و باری در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه دشمنان در اغتشاشات اخیر، زنان را وسیله‌ای برای پیاده کردن اهداف شوم خود تبدیل کردند، اظهار کرد: زنان محجبه و دیندار باید نشان دهند که نماد زن ایرانی کشف حجاب نیست.

وی افزود: زنان آذربایجان غربی باید روز دوشنبه با حضور در تجمع و دفاع از نظام اسلامی نشان دهند که حجاب انتخاب زن ایرانی است و کشف حجاب چند نفر ضد دین را نباید به کل جامعه تعمیم داد.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه باید در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمن هوشیار بود، ادامه داد: دشمن با تکیه بر دروغ در تلاش برای گمراه کردن جامعه است.

وی با بیان اینکه ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه ضروری است، گفت: نباید هر خبری را بدون تحقیق پذیرفت؛ امروز دشمنان نظام اسلامی به خصوص شبکه‌های سعودی و معاندین در تلاشند تا با نشر اخبار کذب در جامعه، باعث التهاب و تنش شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی یکی از اهداف دشمن در اغتشاشات اخیر را ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی دانست و اضافه کرد: دشمن نشان داد که هدفی جز ایجاد آشوب در کشور برای پیاده کردن اهداف شوم تجزیه طلبانه ندارد.

وی با بیان اینکه مشترکات دینی بین شیعه و سنی باید تقویت شود، یادآور شد: با توجه به ۹۰ درصد مشترکات دینی بین شیعه و سنی، اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه در منطقه به خصوص آذربایجان‌غربی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه اسلامی، تاکید کرد: امروز دشمنان نظام برای ضربه به اسلام متحد شدند و لازمه خنثی کردن آن اتحاد در جامعه اسلامی است.

وی به صف‌های طولانی مقابل واحدهای نانوایی‌های برخی شهرهای استان نیز اشاره کرد و گفت: لازم است تا مسوولان هرچه سریعتر راه چاره‌ای برای حل این مشکل ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به وقوع زمین لرزه در خوی، یادآور شد: با توجه به نزدیکی به فصل سرما، مسوولان ضمن ارزیابی سریع خسارت به بار آمده، اقدامات لازم برای نوسازی و بازسازی مساکن آسیب دیده را انجام دهند.

امام جمعه ارومیه همچنین در ادامه با تاکید بر افزایش خدمات رسانی به روستاها، اظهار کرد: روستاییان و عشایر همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده و بر گردن انقلاب حق دارند لذا لازم است تا مسوولان تلاش مضاعفی در خدمات رسانی به روستاها داشته باشند.

وی ادامه داد: با خدمات رسانی به روستاها و حل مشکلات می‌توان از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.