معرفی برگزیده های جشنواره قصه‌گویی در آذربایجان‌غربی

برگزیدگان مرحله استانی بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی قصه گویی در آذربایجان غربی معرفی و تجلیل شدند.

زهرا آبسوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی قصه گویی در آذربایجان غربی گفت: در این رقابت، راویان ۲۸ داستان در مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در استان رقابت کردند که از این تعداد، ۲۳ داستان در بخش رقابتی و پنج داستان در بخش آیینی سنتی بود.

وی افزود: طبق اعلام هیات داوران، در بخش رقابتی ملی نوجوانان، فاطمه رسولی از مهاباد عنوان برگزیده اول را به خود اختصاص داد، ثمین اسمعیلی از ارومیه رتبه دوم را از آن خود کرد و رامان علی‌پور از مهاباد به رتبه سوم رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اضافه کرد: در بخش رقابتی ملی بزرگسالان، معصومه قاسمی از خوی اول شد، بیتا محمدامینی از مهاباد به رتبه دوم رسید و الهام حیدرزاده از چالدران عنوان سوم را کسب کرد.

آبسوران اظهار کرد: شهناز صدیق از ارومیه هم در گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: با اعلام داوران، بخش آیینی سنتی این دوره جشنواره در هر ۲ رده نوجوانان و بزرگسالان، رتبه نخست نداشت و در گروه نوجوانان عنوان دوم به آیناز دین‌دوست از مهاباد رسید و فاطمه رشید زاده از سردشت سوم شد.

آبسوران گفت: در گروه بزرگسال آیینی سنتی نیز سمیه حسین نژاد از ماکو عنوان دوم و سعید صلحی از ارومیه عنوان سوم را کسب کردند.

شعار جشنواره بین المللی قصه گویی طی امسال، «قصه، صدای زندگی» در نظر گرفته شده بود و برگزیدگان مرحله استانی در مرحله منطقه‌ای با هم رقابت می‌کنند و نفرات برگزیده در مرحله ملی، شب یلدا در تهران حضور خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.