۲ هزار و ۱۵۰ بیمار دیالیزی،مراقبتی و پیوند کلیه در انجمن کلیوی زنجان پرونده دارند

از ۲ هزار و ۱۵۰ بیمار دیالیزی، مراقبتی و پیوند کلیه دارای پرونده در انجمن کلیوی زنجان تعداد هزار و ۶۵۰ نفر از چرخه دیالیزخارج شده اند.

محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان  با اشاره به افزایش آمار پیوند در سال‌جاری نسبت به سال گذشته، گفت: پیوند کوچکترین بیمار دیالیزی، یازدهمین مورد پیوند کلیه در استان طی ۶ ماه گذشته از امسال است.

او افزود: با افزایش فرهنگ‌سازی اهدای عضو در سال‌های أخیر شاهد افزایش چشم‌گیر پیوند کلیه از جسد در استان هستیم.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه اهدای عضو فرصتی دوباره برای تجدید زندگی افراد دیالیزی است، گفت: باید در این زمینه اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود تا شاهد افزایش اهدای عضو پس از مرگ مغزی باشیم.

طهماسبی با اشاره به افزایش هزینه آزمایشات پیش از پیوند، افزود: همراهی و همکاری خیرین در این زمینه می‌تواند موجب رهایی بسیاری از بیماران واجد شرایط پیوند از چرخه دردناک دیالیز شود.

او در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۸ بیمار دیالیزی در استان در سه مرکز زنجان و ۶ مرکز شهرستان این انجمن تحت درمان دیالیز هستند، ادامه داد: از این تعداد ۲۳۰ نفر آقا و ۲۰۸ نفر خانم هستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه  در ۶ ماه نخست امسال‌ ۸۹ بیمار دیالیزی در این انجمن پرونده تشکیل داده‌اند، گفت: متأسفانه نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۸ درصدی بیماران دیالیزی هستیم که اکثرا از قشر جوانان هستند.

طهماسبی افزود: از ۲ هزار و ۱۵۰ بیمار دیالیزی، مراقبتی و پیوند کلیه دارای پرونده در انجمن کلیوی زنجان تعداد هزار و۶۵۰ نفر تاکنون با هماهنگی انجمن کلیوی و با حمایت مردمی با مراقبت و پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج و به چرخه زندگی برگشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.