امیرعبداللهیان: وزارت خارجه امروز تعدادی از مقامات و موسسات غربی را تحریم می‌کند

وزیر امور خارجه از اضافه شدن اسامی تعدادی از مقامات و موسسات و مقامات خارجی در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه تا ساعتی دیگر خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان در آستانه هفته جهانی شناخت بیماران پروانه‌ای، امروز - چهارشنبه – در بازدید از خانه‌ای بی (بیماران پروانه‌ای) در تهران گفت: تحریم‌های یکجانبه به ابزار مدرن برای نقض حقوق بشر تبدیل شده است و امروز کشور‌های برخی به دنبال آشوب و ترور بودند، اما اشک تمساح ریختند برای دختر ایرانی که فوت شد و برای همه ما ناراحت کننده بود.

وی بیان کرد: تا ساعتی دیگر اسامی تعدادی از مقامات و موسسات و مقامات خارجی که در بحث چنین تحریم‌هایی نقش داشتند در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه اضافه خواهیم کرد و این افراد و موسسات مصداق گروه تروریستی قلمداد می‌شوند.حداقل ۴ نهاد و ۱۵ مقام غربی در این لیست قرار دارند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همکاری آقای باقری و وزارت خارجه گام‌های موثری بردارند و امیدواریم جوانان ایرانی استقلال کشور را تضمین کنند.

امیرعبداللهیان با ابراز تاسف از شرایط بیماران‌ای بی و رنج آن‌ها اظهار داشت: ۱۳۰۰ بیمار پروانه‌ای در کشور وجود دارند که سوئد از دادن پانسمان مخصوص به این بیماران خودداری می‌کند؛ بار‌ها غربی‌ها اعلام کردند که تحریم‌ها شامل بیماران و دارو نمی‌شود در صورتی که در عمل اینطور نیست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار