استاندار زنجان:

صندوق توسعه اجتماعی برای کمک به ورزش همگانی در زنجان راه اندازی می‌شود

استاندار زنجان گفت: حمایت از ورزش استان باید بصورت سیستماتیک انجام شود، به همین خاطر به دنبال راه‌اندازی صندوق توسعه اجتماعی برای کمک به ورزش استان هستیم که مراحل تدوین اساس‌نامه آن طی می‌شود.

محسن افشارچی استاندار زنجان در دیدار با روسا و نواب هیات‌های ورزشی استان با بیان اینکه نگاه انقلاب اسلامی به زن نگاه اصیل و متفاوتی است،گفت: بانوان کشورمان با ورزش در عین پوشش و عفاف در جنگ تمدنی ما و نظام سلطه، نقش آفرین باشند که این کار بسیار ارزشمندی است.
وی با بیان اینکه باید با احترام در برابر بانوانی که با وجود مشکلات مختلف، با حجاب اسلامی در میادین ورزشی حاضر می شوند، تمام‌قد ایستاد اظهار داشت: فعالیت بانوان ورزشکار در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی به یک الگو برای سایر کشورها تبدیل شده است.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه صنایع استان را برای حمایت از ورزش به عضویت صندوق توسعه اجتماعی درخواهیم آورد، گفت: مقرر شده است در قبال حمایت‌هایی که صنایع از طریق صندوق توسعه اجتماعی به ورزش کمک خواهند کرد، امتیاز حاکمیتی به آنها بدهیم.

افشارچی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم طی ۲ ماه آینده مشکلات مالی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال هیاتهای ورزشی استان را برطرف کنیم، اظهار داشت: نمی‌توان صرفاً به این خاطر که زنجان استان صنعتی است، برای کمک به ورزش به سراغ صنایع رفت.

وی با بیان اینکه زنجان استان صنعتی است و امسال باید بر مبنای بودجه ۶ هزار میلیارد تومان مالیات بدهیم که مربوط به صنایع است، اضافه کرد: اگر اختصاص ۲۷ صدم درصد حوزه ورزش به صورت قانونی اعمال شود این حوزه متحول شده و حتی می تواند از حمایت‌های قابل توجهی برخوردار شود.
این مسوول خاطرنشان کرد: از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم این موضوع را مدنظر داشته باشد تا نسبت به دیگر استان ها این منابع به خوبی اختصاص داده شود و حتی از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز آن را پیگیری می کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.