معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

کمترین نرخ بیکاری در کشور به زنجان اختصاص دارد

قاسملو گفت:استان زنجان با نرخ بیکاری۵/۴ درصد کمترین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

خلیل قاسملو معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به انتشار نتایج آمارگیری نیروی کار در تابستان ۱۴۰۱، گفت: بر اساس نتایج منتشر شده استان هرمزگان با ۲۲/۶ درصد بیشترین نرخ بیکاری و استان زنجان با ۵/۵ درصد کمترین نرخ بیکاری  را در بین استان‌های کشور دارد؛ این در حالی است که نرخ بیکاری استان زنجان در تابستان سال قبل ۶/۵ درصد بوده است.  

او ادامه داد: بیشترین نرخ مشارکت نیروی کار در فعالیت‌های اقتصادی با ۴۹/۴ درصد متعلق به استان زنجان و کمترین نرخ مشارکت با ۳۲/۵ درصد متعلق به استان ایلام است؛ این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان در تابستان سال ۱۴۰۰ معادل ۴۶/۷ درصد بوده که ۳/۷ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اعلام افزایش تعداد شاغلان استان،  گفت: نسبت اشتغال استان زنجان که درصد شاغلان افراد ۱۵ سال و بیشتر را نشان می‌دهد با ۴۶/۶ درصد دارای جایگاه اول در کشور بوده و این نسبت در تابستان سال گذشته معادل ۴۳/۷ درصد بوده است.

قاسملو افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود تعداد شاغلان استان زنجان در تابستان سال‌جاری ۳۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر باشد که نسبت به تابستان سال قبل حدود ۲۶ هزار نفر و نسبت به فصل بهار امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش را نشان می‌دهد.

 او ادامه داد: طبق نتایج به دست آمده بر اساس تفاوت نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال جمعیت بیکاران استان در تابستان امسال ۲۳ هزار و ۱۰۰ نفر پیش‌بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.