میرزایی:

اغلب پروژه های سفر رئیس جمهور به زنجان پیشرفت فیزیکی مناسبی دارند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت:تاکنون۸۰۷ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تخصیص و ابلاغ و تبدیل به نقدینگی شده است.

میرزایی با اشاره به سفر پرخیر و برکت رییس جمهور در آبان سال گذشته به زنجان، گفت: این سفر ۱۲۵ مصوبه داشت که تعداد ۲۸ مصوبه آن تسهیلات حمایتی، سرمایه گذاری، ۱۹ مورد مجوز‌های خاص و پیگیری‌های ویژه از قبیل موضوع کمربندی شمالی و ... و همچنین ۷۸ مورد نیز پروژه بزرگ مقیاس را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان متولی پروژه‌های سفر رییس جمهور به استان زنجان است، افزود: اعتبارت عمرانی مصوبات سفر چهار هزار و ۷۶ میلیارد تومان بود که مقرر شد تامین این منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، استان، وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهاد‌های غیردولتی انجام گیرد که استان توان خود را در این خصوص به کار گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه ۶ هزارو ۶۶۴ میلیارد تومان نیز از محل سرمایه گذاری یعنی تسهیلات و نیز ۲۸۰ میلیون یورو بصورت ارزی به استان داده شده است، ادامه داد: اهداف سفر دور اول تکمیل پروژه‌های عمرانی با درصد پیشرفت بالا در حوزه‌های مختلف است و به این مهم باید توجه داشت که نقطه قوت دولت سیزدهم توجه یکسان به مناطق شهری و روستایی، برخوردار و کم برخوردار بوده و در واقع تفاوتی قائل نشده است.

میرزایی افزود: بر این اساس دولت سیزدهم بر بحث عدالت محوری متمرکز شده و در این میان یکی از پروژه‌های مهم استان ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین است و در این ارتباط تورم و از طرفی افزایش قیمت‌ها موجب عقب ماندگی آن شده و با توجه به تصمیمات استانی امسال بخش حوزه زنجان این پروژه به اتمام خواهد رسید.

او ادامه داد: طول این خط از راه آهن قزوین تا زنجان ۱۷۳ کیلومتر را شامل می‌شود که از این میزان ۱۰۳ کیلومتر آن در استان زنجان واقع شده و توسط راه آهن به چهار قطعه تقسیم و به چهار پیمانکار سپرده شده که عملیات عمرانی قطعه اول از سمت زنجان و قطعه سوم آن ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است.

میرزایی گفت: قطعه دوم نیز به میزان ۸۲ درصد پیشرفت دارد و قطعه چهارم نیز که مرز زنجان قزوین است ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود که با همکاری مجموعه نمایندگان استانی این پروژه امسال به اتمام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه وظیفه اصلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی پایش و رصد توسعه استان است، افزود: هماهنگی و راهبری نظام، تحقق سهم جی تی پی و تعیین و ارز ش افزوده بخش‌های مختلف اقتصادی و تهیه نقشه راه اقتصادی، برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری و توسعه صادرات غیر نفتی از جمله وظایف آن به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم استان ارتقای بخش خدمات است، گفت: توسعه این بخش گستردگی استان و در نهایت رونق سرمایه گذاری را بدنبال دارد و باید به آن توجه کرد.

این مسئول با بیان اینکه از جمله این خدمات حوزه گردشگری است و آنگونه که باید و شاید در استان به آن توجه نشده است، ادامه داد: متاسفانه زیرساخت حوزه گردشگری این استان بسیار ضعیف است با وجود آنکه این بخش ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خیلی بالایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.