مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:

با جراحی اقتصادی، ۱۵۰ هزار نفر در کرمان بیمه شدند

محمدجعفری گفت: امسال اتفاقات خوبی در حوزه بیمه رخ داد و ۱۵۰ هزار نفر در کرمان، همراه با جراحی اقتصادی بیمه شدند.

محمد جعفری در همایش اصحاب سلامت که در محل بیمه سلامت کرمان برگزار شد، با بیان اینکه ۳۰۰ هزار نفر در استان کرمان، بیمه رایگان شهری هستند، گفت: امسال اتفاقات خوبی در حوزه بیمه رخ داد و ۱۵۰ هزار نفر در کرمان همراه با جراحی اقتصادی بیمه شدند.

او افزود: بیمه مادران باردار، بیمه ناباروری، بیمه کودکان زیر ۵ سال اخیرا جزو تعهدات امسال بود.

او بیان کرد: ماهانه به جای ۶ میلیارد تومان، ۱۱ میلیارد تومان می‌پردازیم تافشار حذف ارز ترجیخی به مردم وارد نشود.

مدیرکل بیمه سلامت درباره خدمات توان خواهان بهزیستی گفت: ۷۰ درصد هزینه‌های آن‌ها را پرداخت می‌کنیم و درمان بستری شان نیز رایگان شد.

او تصریح کرد: سیر بیماری‌های مزمن رو به افزایش است و باید سبک زندگی اصلاح شود؛ اما قطعا باید بیمارستان و مراکزی در بحث بستری و سرپایی برای سالمندان ایجاد شود و موازی با آن، فکری برای جوان سازی جمعیت شود.

جعفری تاکید کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان در ماه تعهد داریم در حالی که قبل از کرونا، این تعهد ۴۰ میلیارد بود و اکنون ۳ برابر شده است.

او با بیان اینکه پدیده زیر میزی به تدریج دربرخی شهر‌های استان دیده می‌شود و این مورد چالش ما است، افزود: تامین نشدن دارو و لوازم ارتوپدی داخل بیمارستان‌های غیردولتی نیز از چالش‌های ما می‌باشد که با واسطه گری این مورد در حال تامین است؛ البته بیمارستان‌های دولتی دارند با وسایل داخل  کار خود را انجام می‌دهن؛  ولی بیمارستان‌های خصوصی سود حاصله را می برند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: باید فکری برای خرید دارو‌هایی که آزاد هستند، شود  و آن‌ها را در تعهد بیمه‌ها آورد.

این همایش با حضور استاندار، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، نظام پزشکی و انجمن‌های سلامت در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار