رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد

اهمیت برنامه ریزی برای شتاب بخشیدن به مسیر توسعه آینده کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با هدف گذاری و برنامه ریزی برای آینده، می‌توانیم به صورت اصولی و راهبردی اقدام کنیم.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نوزدهمین نشست ستاد ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت این دانشگاه، با تقدیر از معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برای پیگیری و برنامه ریزی برگزاری دومین جشنواره تعالی کیفیت نظام سلامت در آبان ۱۴۰۱ و با رویکرد دانش بنیان، این رویداد علمی را اقدامی بسیار ارزشمند خواند که می‌تواند دستاورد‌های خوبی برای ارتقای حوزه سلامت به همراه داشته باشد.

او با تاکید بر این موضوع که تمام اجزای دانشگاه باید در حوزه دانش بنیان دخیل باشند و در این رابطه فعالیت کنند، اضافه کرد: باید با آینده نگری و هدف گذاری در انجام کارها، امور را به شکلی انجام دهیم که نه تنها برای اکنون، بلکه برای آینده و شتاب بخشیدن به مسیر توسعه کشور نیز موثر و مفید واقع شود.

حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و اقدامات دولت در زمینه توسعه و ارتقای شرکت‌ها و تولیدات دانش بنیان، بهره مندی از توان نخبگان و دانشمندان به ویژه در بخش‌های مختلف حوزه سلامت را سبب ارتقای کیفیت سلامت جامعه و همچنین راهگشای مسائل در عرصه‌های مختلف برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با هدف گذاری و برنامه ریزی برای آینده، می‌توانیم به صورت اصولی و راهبردی اقدام کنیم و لازم است موضوع دانش بنیان در حوزه‌های مختلف کاربردی شود تا بتوانیم به بهترین شکل از آن بهره بگیریم.

دکتر حسینی افزود: کار‌ها زمانی اثربخش و قابل دفاع است که کاربردی بوده و اثرات آن برای مردم مفید و قابل لمس باشد.

دکتر محمود نجابت مشاور عالی رئیس دانشگاه نیز در نوزدهمین نشست ستاد ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تاکید بر هدفمند بودن امور گفت: باید تلاش کنیم تا کار‌هایی که در سطح دانشگاه انجام می‌دهیم هدفمند و اثرگذار باشد و به گونه‌ای عمل کنیم که نتایج فعالیت‌ها و اقدامات برای سایر نقاط کشور نیز قابلیت اجرایی داشته باشد.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست، از برنامه ریزی برای برگزاری دومین جشنواره تعالی کیفیت نظام سلامت به صورت استانی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

او افزود: یکی از موضوعات مهم در حوزه توسعه، مبحث مدیریت دانش و بهبود کیفیت است که در این زمینه تلاش شده توانمندی‌های موجود شناسایی و ارتقا یابد.

هاشمی اصل با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تعالی کیفیت نظام سلامت در سال ۹۸ ادامه داد: امسال با پیگیری و برنامه ریزی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دومین جشنواره با رویکرد موضوعات دانش بنیان، آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود که فراخوان آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال شده و تاکنون ۱۰۵ طرح در ۲۱ موضوع مختلف برای حضور در جشنواره ارسال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار