رییس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان :

حدود ۵۰ درصد از بانوان استان اصفهان، حداقل فعالیت های ورزشی را دارند

رییس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت:پیش از این در زمینه ورزشگاه اختصاصی بانوان اصفهانی کوتاهی شده است و امروز هیچ سالن اختصاصی بانوان نداریم.

زهره مردانی گفت: پیش از این در زمینه ورزشگاه اختصاصی بانوان اصفهانی کوتاهی شده است و امروز هیچ سالن اختصاصی بانوان نداریم.

رییس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به جمعیت حدود ۲.۵ میلیون نفری بانوان در استان اصفهان، اظهار داشت: با توجه به نگاه مدیریتی اداره کل ورزش و جوانان به بخش بانوان و حمایتی که در این زمینه وجود دارد امید است که اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

او خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی در استان اصفهان حدود نیم متر مربع برای هر فرد و ۰.۲۵ (بیست و پنج صدم) متر مربع پایین‌تر از میانگین کشوری است درحالیکه ظرفیت‌های بسیاری در زمینه ورزش‌های همگانی و حرفه‌ای بویژه در میان بانوان داریم.

مردانی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از بانوان استان اصفهان، حداقل فعالیت‌های ورزشی را دارند، تاکید کرد: با این وجود بانوان اصفهان در عرصه‌های ورزشی ملی و بین المللی تا کنون جایگاه‌های بسیار خوبی کسب کرده اند.

او افزود: در ۶ ماه نخست امسال یکی از شاخص‌ترین عملکرد بانوان ورزشکار اصفهانی حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی بود که ۱۱ نفر شامل ورزشکار، پزشکیار و داور به مسابقات اعزام شدند.

مردانی با بیان اینکه ۹ نفر از آن‌ها ورزشکار بودند، ادامه داد: ۶ نفر آن‌ها یعنی ۷۰ درصد ورزشکاران اعزامی به این مسابقات مدال آور بودند که نقطه قوتی برای بانوان استان به‌شمار می‌آید.

رییس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص بانوان ورزشکار استان حضوردر المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور بود که حدود ۲۰ تیم از اصفهان برای ۶ رشته اعزام شدند و رتبه دوم کشوری را کسب کردند.

او درباره توسعه ورزش‌های همگانی در میان بانوان توضیح داد: جلسه‌های مکرری در این زمینه با مسئولان شهرستان ها، هیات‌های ورزشی و شهرداری‌های کل استان برگزار شده و اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است که امیدواریم زمینه جذب بانوان زیادی را به این سمت فراهم کند.

مردانی به اجرای طرح‌های متنوع در زمینه ورزش بانوان اشاره و اضافه کرد: این طرح‌ها برای اقشار جامعه مانند سالمندان، افراد خاص، زنان باردار و افراد معلول جسمی و در اکثر شهرستان‌ها اجرا شده است.

او به طرح " جام پرچم" نیز اشاره کرد و گفت: این طرح مخصوص بانوان روستایی است و از استان اصفهان یک هزار و ۱۰۰ تیم در آن شرکت کردند.

مردانی با بیان اینکه این مسابقات در چهار سطح روستایی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزیدگان کشوری جام پرچم به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

او اجرای این طرح‌ها را نقطه عطفی برای جذب هرچه بیشتر بانوان به سمت فعالیت‌های ورزشی دانست و افزود: برای سایر اقشار جامعه مانند کارکنان دولت نیز چنین طرح‌هایی برگزار می‌شود.

استان اصفهان حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان فعالیت می‌کنند.

حدود ۵۰ درصد ورزشکاران تحت پوشش در استان بانوان هستند و در شماری از شهرستان‌ها تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته بیش از مردان است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
طرح پیاده رویی چهارباغ تا
میدان ها و آثار باستانی و پلهای شهر ،راهکاری هم برای سلامت شهروندان و هم برای شلوغی و پویایی مکانهای باستانی است
آخرین اخبار