برگزاری مانور امنیت غذایی درهفته پدافند غیر عامل در استان قزوین

رئیس اداره بحران ومخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برگزاری شش مورد مانورامنیت غذایی درهفته پدافند غیر عامل در استان قزوین خبرداد.

علی بهرامی رئیس اداره بحران ومخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل شش مورد مانور امنیت غذایی برگزار شد که این مانورها  شامل دورمیزی رصد و پایش و کنترل تامین و توزیع مرغ گرم، مانور بازرسی از واحد‌های خبازی و عرضه کننده نان، رصد و پایش بیماری‌های دامی در مناطق همجوار با استان‌های گیلان و مازندران، بازدید و بازرسی از مجموعه انبار‌های دپو واکسن دامی، مانور سراسری بازدید از فروشگاه‌های سموم  است.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری و تاب آوری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن است.

بهرامی گفت: در راستای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در سال جاری، برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی با مفاهیم پدافند غیرعامل در سطح شهرستان‌های استان و ادارات تابعه نیز انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: این برنامه‌ها با هدف آمادگی و تاب‌آوری در راستای امنیت غذایی و کشاورزی با همکاری و مشارکت ادارات کل دامپزشکی و غله و سازمان تعاون روستایی انجام می‌شود تا تمامی بخش‌های مرتبط با تولیدات کشاورزی مشارکت فعال داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.