بروز اختلاف میان غرب و تهدید شولتس و مکرون علیه بایدن

صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه، رئیس جمهور آمریکا را به «انتقام تجاری» تهدید کردند.

پایگاه خبری پلیتیکو فاش کرد: آلمان و فرانسه برای بررسی «رقابت ناعادلانه» با واشنگتن آمادگی دارند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، پلیتیکو افزود: اولاف شولتس صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در نشست پاریس به اتفاق نظر رسیدند که طرح اخیر حمایتی دولت آمریکا، شرایط بازار را بر هم می‌زند که هدف از آن، راضی کردن شرکت‌ها به انتقال محل فعالیت‌شان به آمریکاست.

پلیتیکو اعلام کرد: دو طرف در چارچوب اتحادیه اروپا، مقابله با اقدامات آمریکا را در صورت اصرار بر دادن مزیت انرژی به شرکت ها، بررسی می‌کنند و بایدن را به «انتقام تجاری» تهدید کردند.

کشور‌های اروپایی پس از آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های متعدد علیه مسکو، با بحران اقتصادی ناشی از کاهش عرضه انرژی در بازار و افزایش هزینه‌های زندگی ناشی از آن مواجه شدند. این امر مردم برخی کشور‌ها از جمله فرانسه را به مخالفت با حمایت کشورشان از اوکراین واداشته است. آلمان نیز در تغییر رویکر اتحادیه اورا علیه چین، بهره برداری از بندر هامبورگ را به صورت محدود به چین واگذار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
کاخ سفید به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی از گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی و هم غارت نفت از خاک عراق عقب‌نشینی نخواهیم کرد
کاخ سفید به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی و هم غارت نفت از خاک سوریه عقب‌نشینی نخواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
حمایت واشنگتن از اوکراین تهدیدی برای سراسر جهان است
که حمایت آمریکا از اوکراین سراسر جهان را تهدید می‌کند.
که حمایت ایالات متحده از اوکراین به واشنگتن و متحدانش آسیب می‌رساند، اقتصاد جهانی را تهدید و روند کنترل تسلیحات را پیچیده می‌کند.
درگیری طولانی در اوکراین اقتصاد جهانی را تضعیف خواهد کرد. مهم‌ترین شرکای تجاری و متحدان ایالات متحده در اروپا به دلیل قیمت بالای انرژی به شدت آسیب خواهند دید.
که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا، اقدامات اندکی را برای حل و فصل اوضاع در اوکراین اتخاذ می‌کند.
شعار واشنگتن در حال حاضر حمایت از کی‌یف تا هر زمان ممکن و دست کم، دور کردن از مسیر دیپلماسی است.
که درگیری طولانی‌مدت با غارت منابع نظامی و مالی و کاهش توانایی آمریکا برای اولویت‌بندی رقابت استراتژیک و بلندمدت با چین‌ به خود ایالات متحده نیز آسیب خواهد زد.
اقدامات آمریکا موجب انسداد عمیق در روابط این کشور با روسیه می‌شود که این امر به نوبه خود می‌تواند همکاری بین واشنگتن و مسکو را درباره موضوعات مهم جهانی مانند کنترل تسلیحات به خطر اندازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
آمریکا = ام الفتنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
حمایت آمریکا جنایتکار از اوکراین تهدیدی برای سراسر جهان است
کمک نظامی جدید ۲۷۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین
منابع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا با کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری به اوکراین موافقت کرده است.
آخرین اخبار