صعود قیمت نفت در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه

در پی تصمیم روز گذشته اوپک پلاس برای کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت در روز، قیمت نفت برنت به بالاترین میزان در سه هفته اخیر رسید.

پس از توافق اوپک پلاس برای کاهش عرضه جهانی نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز، که بزرگترین کاهش تولید از سال ۲۰۲۰ است، قیمت نفت افزایش پیدا کرد و برنت به بالاترین حد سه هفته اخیر رسید.

به گزارش رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳.۵۹ دلار در هر بشکه رسید. همچنین، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۷.۹۸ دلار در هر بشکه رسید.

توافق بین سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، که به اوپک پلاس مشهور است، عرضه را کاهش داده و سبب افزایش قیمت نفت شده است. البته با توجه به اینکه تولید برخی کشور‌های اوپک پلاس کمتر از سطح هدف است، کاهش واقعی کمتر از ۲ میلیون بشکه در روز خواهد بود که در این نشست توافق شده است. عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان گفته کاهش واقعی عرضه حدود ۱ تا ۱.۱ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این توافق را «کوته‌بینانه» توصیف کرده است. بایدن همچنین گفته است در راستای کنترل قیمت سوخت، استفاده یا عدم استفاده مجدد از ذخایر استراتژیک را بررسی خواهد کرد. این در حالی است که ذخایر نفت خام آمریکا در آخرین هفته ماه سپتامبر ۱.۴ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۲۹.۲ میلیون بشکه رسید.

پیش از این، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه به طور جداگانه گفته بود مسکو ممکن است تولیدات نفتی خود را کاهش دهد چرا که غرب به دنبال تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار