دبیرکل حزب‌الله: مردم ایران نشان دادند دشمنان بر روی توهمات خود شرط‌بندی می‌کنند

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد حضور مردم ایران در شهر‌های مختلف و تشییع باشکوه شهدای شیراز نشان داد دشمنان ایران بر روی توهمات خود شرط‌بندی می‌کنند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در تازه‌ترین سخنرانی خود امشب (شنبه) درخصوص پیروزی لبنان در مناقشه مرز دریایی با رژیم صهیونیستی صحبت و تاکید کرد این پیروزی به دلیل وحدت گروه‌های مختلف در لبنان بود.

سید حسن نصرالله در خصوص حضور مردم ایران در محکومیت عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) گفت: تظاهرات عظیم در شهرهای ایران و مراسم تشییع شهیدان شیراز، پیام قوی از مردم ایران مجاهد و صابر برای همه توطئه گران است که شما در حال شرط بندی و توهمات  هستید.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی

 نصرالله درباره مذاکرات غیر مستقیم لبنان با رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای دریایی تأکید کرد: حزب الله از زمان آزادسازی [خاک لبنان] در سال ۲۰۰۰، می‌گوید که در ترسیم مرزهای جنوبی مداخله نخواهد کرد، بلکه این موضوع، وظیفه دولت است. این مسئله به خاطر مسائل عقیدتی و سیاسی است.

او در ادامه سخنان خود درخصوص این توافق گفت: مرزهای زمینی در سال ۱۹۲۳ توسط فرانسه و انگلیس ترسیم شد و اراده مردم لبنان و فلسطین در آن دخیل نبود. مرزهای دریایی اما پس از شکل‌گیری رژیم اشغالگر، مرزهای دریایی تعیین نشد و این منطقه به حال خود رها شد. پس از سال ۲۰۰۰، صحبتهایی مطرح شد مبنی بر اینکه مقادیر زیادی گاز و نفت در سواحل جنوب لبنان وجود دارد و به همین دلیل تعیین مرزها به نیاز مبرم لبنان تبدیل شد.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به انتقاد برخی گروه‌ها در خصوص کوتاه آمدن از خط مرزی ۲۹ گفت: کسانی که منتقد این مسئله هستند باید سال ۲۰۱۱ که خط ۲۳ از طرف دولت لبنان به رسمیت شناخته شد اعتراض می کردند و اگر دولت لبنان امروزه خط ۲۹ را به عنوان مرز اعلام کند مقاومت آمادگی دفاع از این منطقه را دارد.

کوتاه آمدن آمریکا و صهیونیست‌ها مقابل حزب‌الله

او تایید کرد ممانعت آمریکا از کشف و استخراج گاز و نفت در راستای محاصره لبنان بوده است، به همین دلیل بود که آمریکایی‌ها به همه فشار آوردند، ولی موضع رسمی لبنان، مخالفت با خط «هوف» بود. خط هوف، خطی است که فردریک هوف، میانجی آمریکایی در سال ۲۰۱۲ پیشنهاد کرد و بر اساس آن لبنان از ۸۶۰ کیلومتر از فضای دریایی محروم می‌شد.

نصرالله به بیات اتفاقات رخ داده در این مدت پرداخته و گفت: پس از اینکه کشتی (وابسته به رژیم صهیونیستها) برای استخراج وارد میدان کاریش شد، موضع رؤسای سه‌گانه لبنان یکپارچه بود و تأکید داشتند که آغاز استخراج، به معنای تجاوز به لبنان است. بر مبنای این موضع، حزب الله تصمیم گرفت که پیش از حصول توافقی که مطالبات رسمی لبنان را رفع می‌کرد، به دشمن اجازه ندهد از کاریش نفت و گاز استخراج کند.

سید حسن نصرالله با تاکید براینکه در صورت اصرار صهیونیست‌ها بر مواضع خود، ممکن بود درگیری بین مقاومت و رژیم صهیونیستی و شاید جنگ منطقه‌ای رخ می داد، گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها مجبور به قبول مذاکرات شدند.

مقاومت در کرانه‌باختری کمک لبنان در توافق مرز دریایی

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین در کرانه باختری نیز در حصول این دستاورد برای لبنان مؤثر بود، بیان کرد: ایستادگی در سطح رسمی لبنان، همبستگی رؤسای قوای این کشور، عدم حرکت به سمت عادی‌سازی، آمادگی مقاومت و ارسال پهپاد توسط آن به کاریش و حمایت مردمی از موضع دولت و حزب الله، نقاط قوتی در این دستاورد بود.

او در پایان افزود: پس از اعلام صهیونیست‌ها مبنی بر استخراج آزمایشی از میدان کاریش به لبه جنگ رسیده بودیم اما وارد آن نشدیم چرا که صهیونیست‌ها مجبور به تغییر این استخراج از ساحل به میدان گازی شدند. حزب الله در لبنان خواستار امنیت است، ولی اگر منافع ملی اقتضا کند که قواعد درگیری را زیر پا بگذارد، تردید نخواهد کرد، حتی اگر این مسئله به جنگ ختم شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
جنایت تروریستی در شاهچراغ شیراز نشان داد که آمریکا و متحدانش و مزدورانشان هنوز هم با ملت ایران دشمن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا در رأس اغتشاشات و هدایت کننده فتنه گران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و اروپا و رژیم موقت صهیونیستی مقابل ملت ایران شکست خوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
نتانیاهو یک دروغگوی حقیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و متحدانش و مزدورانشان از سال 1357 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

آمریکا و متحدانش و مزدورانشان از سال 2001 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریست های القاعده و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

آمریکا و متحدانش و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
مخالف حضور نیروهای آمریکایی و هم نیروهای کشورهای اروپایی در یمن و منطقه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
عربستان سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون در جنگ یمن علیه غیر نظامیان یمنی از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکایی و کشورهای اروپایی و اسرائیلی استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
امارات جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون در جنگ یمن علیه غیر نظامیان یمنی از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکایی و کشورهای اروپایی و اسرائیلی استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ائتلاف متجاوز سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون در جنگ یمن علیه غیر نظامیان یمنی از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکایی و کشورهای اروپایی و اسرائیلی استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
شهادت یک کودک یمنی به ضرب گلوله مزدوران سعودی
یک کودک یمنی به ضرب گلوله یک تک‌تیرانداز مزدور سعودی در شهر تعز به شهادت رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
مخالف حضور نیروهای آمریکایی و هم نیروهای کشورهای اروپایی در عراق و منطقه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
داعش از سال 2011 تاکنون از سلاح ساخت آمریکایی و کشورهای اروپایی و اسرائیلی استفاده می کند
گروهای تروریستی از سال 2011 تاکنون از سلاح ساخت آمریکایی و کشورهای اروپایی و اسرائیلی استفاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون از تروریست های داعش حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
غربی ها جنایتکارچگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی جنایتکارکه ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
کشورهای غربی جنایتکار طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند.
که غربی ها جنایتکارچگونه می توانند با تروریست ها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند.
دولت های نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت این کشورهای غربی جنایتکار با تروریست ها ارتباط دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه دیگر بهشت امنی برای مقامات آمریکایی و نیروهای تروریست آمریکایی نخواهد بود.
عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه دیگر بهشت امنی برای تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
گروه های تروریستی حاضر در سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه مزدور آمریکا و متحدانش هستند
گروه های تروریستی حاضر در سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه مزدور بیگانگان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
ای شیر مرد دلاور ،ای خار چشم دشمن
خدا نگهدار تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
خدا پشت و پناهت سید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
دنیای استکبار از سه سید نستوه و شجاع , میلرزد و میترسد ; سید علی خامنه ای , سید حسن نصرالله , سید علی سیستانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
یک تنه کل اسرائیل و آمریکا را به زانو در آورده، شیر مادر حلالت ، افتخار اسلام ، خار چشم پست فطرتان از جمله اوناییکه منفی زدن ، امید مستضعفان، یل میدان ، عشق مردم لبنان ، مرد عمل ، فرزند زهرای اطهر ، مرید رهبر ، سید حسن نصرالله ، خیلی دوستت داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
نصف مشکلاتمون از شماست بودجه ی شما را باید ما بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
سلام سید دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
عاشق این شیر مرد هستم ، آرزو دارم از نزدیک زیارتش کنم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
من به وجود شما سید عزیز افتخار میکنم و در محل کارم و خانه ام عکس سه نفری شما و حاج قاسم و رهبر عزیزم را نصب کرده ام ، من از شجاعت و شهامت وصداقت شما لذت میبرم و آرزویم اینست که فرزندانم مانند شما باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
باعث افتخار شیعیان هستی سید مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
تمام لیدرهای اغتشاشات باید اعدام شوند و کوچکترین ترحم به آنها ،ظلم بزرگیست در حق شهدا و انقلاب.کشور ما تا الان برای حفظ نظام حدود ۳۰۰هزار جوان رعنا رو از دست داده تا نهال انقلاب نخشکد .این همه شهید دادیم و ۴۳ساله در شدیدترین تحریم‌ها و جنایت‌ها توسط آمریکا و اسرائیل رو متحمل شدیم که بحمدلله روز به روز این کشور قدرتمندتر و قوی‌تر و آبادتر شده و الان که در جهان سرآمد کشورها شدیم ، یه مشت تکفیری دست به دست هم دادن تا جان مردم بیگناه و این نظام رو بگیرند که کور خواندند .مردم عزیز می‌دانند که دشمن میخواد ایران را همانند سوریه به خاک و خون بکشاند و شک نداریم که اگر پای تکفیریها به این خاک باز شود به هیچ احدی رحم نخواهند کرد و همه رو قتل عام خواهند کرد .این داعشیها نه به کودکانمان رحم می‌کنند و نه به زنان و مردانشان.پس محکم پای این امنیت می‌ایستیم و نخواهیم گذاشت یه مشت گرگ تکفیری جان و مال و ناموس و شرفمان رو بگیره.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
زنده باد سید مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
سلام ،خدا شما را برای اسلام حفظ کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
ماتاآخرپشت سررهبرعزیزمون هستیم به کوری چشم د شمنای داخلی وخارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
دمت گرم سید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
دمت گرم ،سید خدا، خوار چشم اسراییل...درود بر غیرتت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
الان وقت حمله به اسراییل است این مسئله باعث وحدت مردم ایران میشه
آخرین اخبار