شجاعی:

زندگی بندگان نباید تهی از اهل بیت (ع) باشد

یک کارشناس مسائل دینی، درمورد اهمیت ارتباط برقرار کردن با اهل بیت (ع) توضیحاتی داد.

استاد محمد شجاعی، کارشناس مسائل دینی، در رابطه با اهمیت ارتباط برقرار کردن با امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: هر کسی باید یک راهی برای ارتباط با امام حسن عسکری (ع) داشته باشد و به همین دلیل، ما باید شروع کنیم به رابطه برقرار کردن؛ یعنی به سمت رابطه برویم. وقتی انسان‌ها وارد نظام برزخی می‌شوند، ارکان نظام برزخی با انوار طیبه معصومین علیهم السلام اداره می‌شود. زیرا اگر انسانی که وارد نظام برزخی می‌شود امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع) و دیگر اهل بیت (ع) را نداشته باشد به او بسیار سخت می‌گذرد.

شجاعی گفت: اگرچه توصیه شده است که باید دست از قساوت، شقاوت و بدبختی برداشت، ولی ما در زندگی به دنبال افرادی می‌رویم تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و تعامل داشته باشیم که اصلاً عددی نیستند و بود و نبودشان هیچ تأثیری در زندگی ما ندارد و در این میان، می‌بینیم شخصیت ما تهی از امام حسن عسکری (ع)، امام جواد (ع)، امام هادی (ع) است.

به گفته او، یکی از دعا‌هایی که توصیه به خواندن آن می‌کنم و مثل اسم اعظم است و در همه مسائل دنیایی و آخرتی، زندگی افراد را زیر و رو می‌کند دعای توسل است که فرد با چهارده معصوم (ع) سخن می‌گوید و حاجات خود را بیان می‌کند و درواقع، این دعا به صورت رایگان در اختیار او گذاشته شده است که این دعای توسل، اسم اعظم است و به فرد، قدرت و آرامش می‌دهد.

شجاعی ادامه داد: خیلی وقت ها، افراد به امامی متوسل می‌شوند که اصلاً نمی‌دانند آن آقا کیست! در حالی که باید ارتباط برقرار کنند و قاعده رابطه هم این است که فرد، یک قدم بر می‌دارد و ده قدم هم آن‌ها برمی دارند و اگر آن فرد راه برود، اهل بیت (ع) می‌دوند تا به سمت فرد بیایند. 

این کارشناس مسائل دینی افزود: کاری که برای امام حسن عسکری (ع) باید انجام داد این است که هر روز برای ایشان صلوات فرستاد و با توجه به این که امام (ع) صلوات مخصوص دارند، می‌توان برای ایشان صلوات مخصوص را فرستاد و می‌توان برای ایشان قرآن خواند و می‌توان کار‌های نیکی را به امام حسن عسکری (ع) هدیه داد و می‌توان کار‌های حضرت (ع) را رواج داد و درواقع، با ایشان ارتباط برقرار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار