طرح اصلاح الگوی کشت در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: این طرح امسال در بخش زراعت و سال آینده در بخش‌های باغبانی، سبزی و صیفی و دیگر بخش‌های کشاورزی اجرا می‌شود.

اکبر کرامتی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح الگوی کشتی که برای سال زراعی جدید مصوب شده، دارای ضمانت نامه‌های اجرایی است و دولت با همراهی مجلس شورای اسلامی از آن حمایت می‌کند. طرح اصلاح الگوی کشت امسال در بخش زراعت اجرا می‌شود

وی با اشاره به سابقه ۵۰ ساله برنامه‌های تغییر الگوی کشت در کشور افزود: برنامه‌های مختلفی تاکنون در کشور اجرا شده که بیشتر جنبه‌های فنی و توصیه‌های کشاورزی بود و ضمانت اجرایی نداشت در نتیجه کشاورزانی که علاقمند بودند، این برنامه‌ها را اجرایی می‌کردند.

وی ادامه داد: در خصوص تنظیم سطح زیر کشت چغندرقند و سیب اقداماتی از سال ۹۴ در سطح استان انجام گرفته که امیدواریم اصلاح الگوی کشت اقدامات در این حوزه را تقویت کند.

کرامتی تصریح کرد: در قالب طرح اصلاح الگوی کشت، با روش‌های به‌زراعی به‌دنبال کاهش مصرف آب، سم و کود شیمیایی و در عین حال افزایش عملکرد محصولات کشاورزی هستیم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اصلاح ساختاری دسترسی و البته کاهش مصرف نهاده‌ها، افزایش عملکرد و کاهش سطح از اجزای طرح الگوی کشت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.