تهدید جمهوریخواهان برای قطع کمک‌های نظامی به اوکراین

جمهوریخواهان حامی ترامپ احتمال دارد در آینده کمک نظامی به اوکراین را به صفر برسانند.

کاخ سفید نگران آن است که جمهوری خواهان حامی ترامپ در آینده کمک‌های نظامی و اقتصادی آمریکا به اوکراین را به خطر بیندازند.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش خود در این خصوص اعلام کرد ماه گذشته، پس از آن که کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا، وعده داد اگر جمهوری خواهان بار دیگر کنترل این مجلس را در انتخابات میان دوره‌ای به دست آورند، نوشتن «چک‌های سفید» به کی یف را متوقف می‌کند، کاخ سفید ابراز نگرانی کرد که جمهوری خواهان حامی ترامپ در آینده کمک‌های نظامی و اقتصادی آمریکا به اوکراین را به خطر بیندازند.

اخیرا مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه از ایالت جورجیا در کنگره آمریکا قول داد اگر حزب او روز سه شنبه کنترل کنگره را بدست بیاورد، کمک‌های آمریکا به اوکراین به صفر خواهد رسید.

این عضو کنگره جو بایدن، رئیس جمهور، و دموکرات‌ها را به نادیده گرفتن مشکلات داخلی آمریکا از جمله اقتصاد، تورم، جرم و جنایت و بحران فنتانیل متهم کرد و گفت آن‌ها آمریکا را در آخرین اولویت خود قرار داده اند و "همه رشته‌های دموکراسی را در این روند از بین برده اند. "

گرین، ۴۸ ساله، از منتقدان صریح کمک‌های اقتصادی و نظامی آمریکا به کی یف در داخل حزب جمهوری خواه است.
اوایل امسال ۵۷ عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان عمدتا حامی ترامپ و ۱۱ سناتور جمهوری خواه به دلیل ترس از تشدید تنش‌ها با روسیه و یک سری مشکلات داخلی به کمک به اوکراین رای منفی دادند.

بر اساس ارزیابی اولیه رادیو عمومی ملی آمریکا از انتخابات مقدماتی، از هر ۱۰ نامزد مورد حمایت ترامپ برای مجلس نمایندگان، سنا و مقامات ارشد ایالتی، بیش از ۹ نفر اوایل امسال در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان به پیروزی رسیدند.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
چه جالب
کارهای جمهوری خواهان شده خراب کردن طرح های دموکرات
و کار دموکراتها هم شده خراب کردن طرح های جمهوری خواهان
این کارشون مثل جنگ داخلی میمونه که یک حزب ۴الی۸ سال میسازه
و حرجزب مخالف میاد همشو خراب میمنه
اگه همین طور ادامه بدن دیگه امریکایی نمیمونه که جهان را به اتش بکشه
آخرین اخبار