حمله اوکراین به یک سد در خرسون

مقامات روس اوکراین را به تلاش برای شکستن یک سد در خرسون متهم کردند.

روسیه اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی به یک سد در خرسون حمله موشکی کردند.

سد ناخووکا که ۳۹ متر ارتفاع دارد بر روی رودخانه دنیپرو در شرق اوکراین احداث شده است. از ماه اکتبر هم روسیه و هم اوکراین بار‌ها همدیگر را به طرح ریزی برای منفجر کردن این سد متهم کرده اند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده است که انفجار این سد می‌تواند به یک فاجعه بزرگ منجر شود.

شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد: آنچه که مقامات تحت حمایت روسیه در خرسون به ما گفته اند این است که اوکراینی‌ها در اطراف خرسون تانک و خودرو‌های زره پوش زیادی را مستقر کرده اند. حملات توپخانه‌ای زیادی هم به این شهر انجام می‌شود. خرسون از نظر سیاسی و نظامی یک شهر مهم برای روسیه محسوب می‌شود. این تنها مرکز منطقه‌ای است که روسیه توانسته است از آغاز جنگ به تصرف خود درآورد. این شهر به منزله دروازه شبه جزیره کریمه است. اگر اوکراینی‌ها این شهر را تصرف کنند آنگاه این به منزله تهدیدی برای نیرو‌های روس خواهد بود. برق در خرسون بار‌ها قطع می‌شود. مقامات تحت حمایت روسیه خرابکاری را عامل این موضوع اعلام کرده اند.

گفتنی است هجدهم مهرماه روسیه اعلام کرد: اوکراینی‌ها بخشی از پل کریمه را با انفجار یک دستگاه کامیون بمب گذاری شده بر روی آن، تخریب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار