اپل اطلاعات کاربران خود را جمع آوری می کند

اپل اطلاعات کاربران را از طریق برنامه‌های از پیش نصب شده خود جمع آوری می‌کند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که اپل اطلاعات مربوط به مشتریان خود را هنگام استفاده از برنامه‌هایش، حتی زمانی که اشتراک‌گذاری تجزیه و تحلیل را غیرفعال کرده اند، جمع‌آوری می‌کند.

این موضوع توسط دو توسعه‌دهنده کشف شد که دریافتند اپل هر حرکت شما را در برنامه‌های از پیش نصب شده App Store، Apple Music، Apple TV، Books و Stock ضبط می‌کند.

تامی ماسک و طلال حاج بکری می‌گویند که این برنامه‌ها شامل برنامه‌های مربوط به ترجیحات جنسی، مذهب، اشتراک‌ها و تبلیغاتی است که مشاهده می‌کنند. جمع آوری داده‌ها همچنین شامل شماره شناسایی و نوع دستگاه مورد استفاده است که برای انگشت نگاری دستگاه کافی است.

این مطالعه بیش از یک سال پس از انتشار یک سیستم کنترل حریم خصوصی بحث‌برانگیز توسط این شرکت انجام شد که کاربران آیفون را ملزم می‌کرد تا به اپلیکیشن‌ها اجازه دهند تا فعالیت‌های خود را برای اهداف تبلیغاتی ردیابی کنند.

/// اپل اطلاعات کاربران خود را جمع آوری می کند

مشخص نیست که چرا اپل از موضع طرفدار حفظ حریم خصوصی خود عقب نشینی کرده است، اما اخیراً تبلیغاتی را به برنامه Apple Store اضافه کرده و جمع آوری داده‌ها ممکن است راهی برای درک بهتر نحوه عملکرد تبلیغات آن باشد.

تامی ماسک و طلال حاج بکری توسعه دهندگان و محققین امنیتی ویدئو‌هایی را در توئیتر منتشر کرده اند که نشان می‌دهد چگونه اطلاعات توسط اپل در iOS ۱۴.۶ ذخیره می‌شود. مشخص نیست که آیا اپل هنوز در حال جمع آوری داده‌های تحلیلی در iOS ۱۶ است یا خیر.

/// اپل اطلاعات کاربران خود را جمع آوری می کند

این ویدئو صفحه‌ای را نشان می‌دهد که چندین سفارش از اپلیکیشن اپل استور برای اپل ارسال شده است. هر بار که کاربر از برنامه فروشگاه اپل استفاده می‌کند، درخواست‌ها ارسال می‌شود.

/// اپل اطلاعات کاربران خود را جمع آوری می کند

اگر برنامه‌هایی را برای سلامت روان، گرایش جنسی و مذهب در اپ استور جست و جو کنید، این داده‌ها مستقیماً به سرور‌های اپل ارسال و ذخیره می‌شوند، اگرچه ممکن است برخی از این اطلاعات برای برخی افراد حساس باشد.

/// اپل اطلاعات کاربران خود را جمع آوری می کند

محققان آزمایش مشابهی را با برنامه‌های گوگل کروم و مایکروسافت ایدج انجام دادند و دریافتند که وقتی «اشتراک‌گذاری تحلیلی» غیرفعال شد، برنامه‌ها نمی‌توانند داده‌ها را از دستگاه جمع‌آوری کنند.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار