اتمام بهسازی شبکه برق در ۴۰۷ روستای کردستان

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در اجرای طرح‌های توسعه محور این شرکت در روستا‌ها تاکنون در ۴۰۷ روستای کردستان طرح بهارستان به اتمام رسیده است.

فاتح عبدی با تاکید بر اینکه اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان از پیشرفت ۷۶ درصدی برخوردار است، افزود: در مجموع از ۵ هزارو ۶۴۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان تاکنون شبکه برق ۴ هزار و ۳۰۳ کیلومتر آن به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شده که ۷۵۹ کیلومتر آن طی ۸ ماه نخست سال جاری انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: این طرح به طور ۱۰۰ درصدی در شهرستان‌های سنندج و کامیاران و شهر‌های دهگلان، دیواندره و سروآباد به اجرا در آمده است.

او با تاکید براینکه شهرستان کامیاران اولین شهرستان غرب کشور بود که کل شبکه آن در دو بخش شهری و روستایی به کابل خودنگهدار تبدیل شد، اضافه کرد: کمترین پیشرفت فیزیکی این پروژه با پیشرفت ۵۴ درصدی اکنون مربوط به شهرستان سقز و سپس شهرستان مریوان با پیشرفت ۶۰ درصدی است.

عبدی در ادامه به اجرای طرح بهارستان در ۲۶۴ روستای مورد هدف در سال جاری در استان با اولویت روستا‌های مشکل دار با اعتباری باغ بر ۷۲ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: سال گذشته نیز در قالب طرح بهارستان شبکه برق ۳۵۳ روستای استان به طور کامل اصلاح و بهسازی شد.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال این طرح به طور کامل در ۵۴ روستا به اتمام رسیده است، گفت: طرح بهارستان در ۳۷ روستای دیگر این استان از پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح‌های بهینه سازی شبکه برق طی ۲ سال اخیر اقدامات شاخصی در استان علل الخصوص در سطح روستا‌ها انجام شده است، گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار با هدف افزایش پایداری شبکه وافزایش ایمنی مردم و ایجاد مبلمان مناسب شهری و روستایی و همچنین طرح بهارستان با هدف بهسازی و بازمهندسی کلیه تجهیزات شبکه و ارتقاء کیفیت خدمات دهی به مشترکان روستایی به مثابه مشترکان شهری اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.