سهم خراسان رضوی از محموله آنتی‌بیوتیک ۳.۵ تن است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در محموله آنتی بیوتیک ارسالی از سوی وزارت بهداشت ۳.۵ تن برای خراسان رضوی اختصاص یافته است.

ناصر وحدتی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در محموله جدید دارویی وارد شده به کشور که شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی‌بیوتیک است، هفت درصد آن و معادل ۳.۵ تن به استان خراسان رضوی اختصاص یافته که ۲.۸ تن آنتی بیوتیک از این میزان سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

او با اشاره به اینکه خراسان رضوی به میزان بیشتر آنتی بیوتیک اختصاص یافته نیاز دارد، افزود: آنتی بیوتیک‌های اختصاص یافته شامل انواع سوسپانسیون اطفال، آموکسی‌سیلین، آموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین بوده که از طریق هندوستان وارد کشورمان شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اکنون حدود سه داروخانه دولتی و حدود ۸۰۰ داروخانه خصوصی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال است، ادامه داد: سهم محموله جدید دارویی بر اساس سهمیه بندی مشخص به طور معقول بین داروخانه‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است.

وحدتی بیان کرد: هم اکنون سرم مورد نیاز بیمارستان‌ها تامین شده، اما در داروخانه‌ها با کمبود مواجه است که علت این موضوع متفاوت بوده و نیازمند بحث کارشناسی است.

او در خصوص کمبود داروی اطفال تصریح کرد: هم اکنون کمبود دارو‌های اطفال به طور کامل برطرف نشده است، اما نسبت به گذشته تا حدودی بهبود یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.