آغاز پویش سلامت دهان و دندان در مشهد

سرپرست گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پویش "سلامت دهان و دندان" همزمان با سراسر کشور از امروز هفدهم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در مناطق زیر پوشش این دانشگاه آغاز شد.

صابر بابازاده سرپرست گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این پویش در راستای ارتقای سطح سلامت دهان و دندان اجرا می‌شود.

او با بیان این که معاینه دهان و دندان کودکان در مهد‌های کودک و مدارس توسط دندانپزشکان و مراقبان سلامت دهان یکی از برنامه‌های پویش سلامت دهان و دندان است، افزود: هماهنگی برای اعزام دانشجویان دانشکده دندانپزشکی به فرهنگسرا‌های شهرداری برای آموزش مراقبت‌های دهان و دندان از جمله برنامه‌های این پویش به شمار می‌رود.

سرپرست گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برگزاری وبینار آموزشی برای تمامی نیرو‌های ارائه دهنده خدمات سلامت دهان و دندان از جمله کارشناسان ستادی، مراقب سلامت، ماما و بهورز و هماهنگی اعزام مراقبان سلامت دهان و دندان به منظور معاینه کارگران به مناسبت بزرگداشت هفته جهانی کار و کارگر از دیگر برنامه‌های این گروه در راستای ترویج فرهنگ بهداشت دهان و دندان است.

بابازاده بیان کرد: معاینه همکاران معاونت بهداشتی همراه با توزیع پرسشنامه برای سنجش سواد سلامت دهان و دندان همکاران و توزیع بسته بهداشتی را نیز می‌توان از دیگر برنامه‌های این پویش دانست.

او تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این پویش می‌توان به ارائه کلیپ و مطالب آموزشی در پیام رسان "شاد" و هماهنگی برای اجرای برنامه آموزشی زنده در آن، قراردادن اطلاعات آموزشی دهان و دندان در سایت Hcamp دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارائه پیام‌هایی با محتوای بهداشت دهان و دندان برای پخش در رادیو، هماهنگی برای چاپ پیام‌های محتوای سلامت دهان و دندان در سربرگ‌های نامه‌های اداری این دانشگاه همزمان با پویش ملی کشوری اشاره کرد.

سرپرست گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: توزیع مسواک انگشتی و ۳۰۰ هزار "وارنیش فلوراید" کودکان سه تا ۶ سال به خصوص در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های این حوزه برای ترویج فرهنگ رعایت بهداشت دهان و دندان حتی در سن کودکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار