بهبود وضعیت روستاهای کم برخوردار کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از بهبود وضعیت روستاهای کم برخوردار استان با اختصاص اعتبار خبر داد.

علی شهابی نسب با اشاره به تخصیص بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از روستا‌های کمتر برخوردار استان در مناطق زیلایی، سیلاب و کلوار، پهنوک، دیشموک، لنده، پیچاب، جلاله، طسوج و امامزاده علی که از راه آسفالته محروم هستند مشمول این اعتبار‌ها می‌شوند.

وی افزود: برای توسعه پایدار در بیشتر این روستا‌ها در سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان و در متمم سفر نیز ۵۰۰ میلیارد تومان، پیش بینی شده است.

شهابی نسب درخصوص آخرین وضعیت تعداد روستا‌های استان می‌گوید:در چند سال اخیر از حدود ۲ هزار روستای این استان ۴۰۰ روستا خالی از سکنه شده و به حاشیه شهر‌ها روی آورده اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه موضوع اشتغال این استان در بودجه سال ۱۴۰۱ در ۲ تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه در کل کشور نیز به خوبی دیده شده است، ادامه داد: در تبصره ۱۸، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال و سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

به گفته این مقام مسئول؛ از این میزان ۹۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به مسکن و یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان مربوط به اشتغال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.