تردد روان در همه محور‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تردد در محورها را روان توصیف کرد و از باز بودن همه جاده‌های استان خبر داد.

عابد محمدی با اشاره به حضور ۲۰۰ راهدار در ۲۰ راهدار خانه فعال در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: باوجود بارش برف و باران در استان، اما همه محور‌ها و جاده‌ها باز هستند و تردد روان است.

او به بارش ۶۰ سانتیمتری برف در گردنه بیژن اشاره کرد و افزود: هر ساله با بارش برف در گردنه بیژن محور یاسوج ـ پادنا از آبان ماه تا اردیبهشت مسدود می‌شد، اما این محور هم اکنون باز است.

محمدی در خصوص وضعیت راه‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که از این مقدار ۲ هزار کیلومتر خاکی است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با هر بارشی تردد در راه‌های روستایی که خاکی هستند غیر ممکن می‌شود، اضافه کرد: مردم اجازه دهند تا شرایط آب و هوایی در این جاده‌ها مساعد شود، بعد از این مسیر‌ها تردد کنند.

این مقام مسئول گفت: مسیر برخی روستا‌ها در بارش‌ها دچار رانش و ریزش و تردد در این مسیر‌ها به طور کامل غیرقابل عبور می‌شود و رانش و ریزش باید برداشته و محور بازگشایی شود که بعد از اتمام بارش‌ها نیرو‌های راهداری را به این مناطق گسیل می‌کنیم.

او افزود: با توجه به بارش شدید باران در منطقه دیشموک از عصر دیروز تاکنون چهار دستگاه لودر و گریدر به این منطقه اعزام شده، ضمن اینکه در منطقه سادات محمودی و موشمی سفلی بازگشایی راه‌ها صورت گرفت.

به گفته محمدی؛ با کمبود نیروی راهداری و ماشین آلات مواجه هستیم و فرسودگی ناوگان راهداری از مشکلات اداره کل راهداری استان است.

او خواستار اختصاص اعتبارات برای خرید تجهیزات راهداری به شهرستان‌ها شد و ادامه داد: فرمانداران در زمان توزیع اعتبارات شهرستانی، اعتباری هم برای خرید ماشین آلات راهداری اختصاص دهند، ضمن اینکه مجوز سه دستگاه ماشین آلات شامل بیل مکانیکی، گریدر و برف‌بر را گرفتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.