تعمیر و اورهال ۶۰ درصد خطوط شبکه برق در کردستان

با هدف ایجاد پایداری بیشتر در شبکه توزیع برق جهت مواجه با بارش‌های پاییزی و زمستانی، بیش از ۷ هزار کیلومتر (معادل ۶۰ درصد خطوط) تعمیر و اورهال شد.

سیدمحمد فتحی  از آمادگی این شرکت برای مواجه با بارش‌های احتمالی در فصول پاییز و زمستان خبر داد و گفت: در همین راستا طی ۷ ماهه نخست امسال از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط موجود در استان، بیش از ۷ هزار کیلومتر آن (معادل ۶۰ درصد خطوط) با هدف پایداری بیشتر شبکه و افزایش ضریب اطمینان شبکه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال تعمیر و اورهال شد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه در سطح استان قریب به ۱۴ هزار پست توزیع نیروی برق نیز وجود دارد، افزود: پست برق یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین تجهیزات توزیع برق است که می‌تواند در زمان‌های مورد نیاز ولتاژ را به سطح‌های بالاتر و یا پایین‌تر تغییر دهد که امسال قریب به ۵ هزارو ۵۰۰ پست توزیع برق نیز در استان (معادل ۴۰ درصد کل پست‌های توزیع برق) با هدف آمادگی بیشتر برای ورود به فصل زمستان و مواجه با بارش‌های زمستانی، تعمیر و اورهال شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود هدف از تعمیر و اورهال شبکه‌های توزیع برق را افزایش طول عمر مفید و همچنین کاهش خرابی‌ها و متعاقبا ایحاد خاموشی‌های ناخواسته عنوان کرد و اظهار داشت: کاهش مدت زمان خاموشی‌های احتمالی در شبکه، بهبود قابلیت اطمینان و سطح دسترسی شبکه، کاهش هزینه‌ها و امکان پیش‌بینی شرایط آتی از مزایای اجرای این طرح است.

فتحی با اشاره به اینکه شبکه توزیع برق در فصل سرما به دلیل بارش برف و باران در معرض آسیب دیدگی و خرابی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی شده، نقاط معضل دار شبکه موجود در سطح استان شناسایی شده و سپس با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود، در قالب اکیپ‌های تعمیراتی خط سرد و گرم بدون اعمال خاموشی شبکه، تعمیر و اصلاح شبکه صورت می‌پذیرد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به انجام بیش از هزاربرنامه عملیاتی جهت تعمیر و اورهال بیش از ۶۰ درصد شبکه فشار متوسط در سطح استان اشاره کرد وگفت: از این تعداد، ۵۹۰ برنامه از طریق تعمیرات با خطوط گرم و بدون اعمال هیچگونه خاموشی در سطح استان انجام گردیده است.

او در پایان گفت: مهمترین اهداف تشکیل وفعال سازی واحد‌های خط گرم در سطح استان کاهش مدت زمان خاموشی ها، کاهش انرژی توزیع نشده و جلوگیری از فرسودگی واستهلاک زود هنگام تجهیزات شبکه بخاطرکلیدزنی‌های مکرر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.