اعتراض به حمایت‌های تسلیحاتی ناتو از اوکراین در کشور‌های اروپایی

شهروندان فرانسوی و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی با برگزاری تظاهرات به سیاست‌های ناتو در خصوص حمایت تسلیحاتی از اوکراین اعتراض کردند.

شماری از شهروندان فرانسوی و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز، به سیاست‌های ناتو در خصوص حمایت تسلیحاتی از اوکراین اعتراض کردند و خواستار توقف این کمک‌ها شدند.

مناطق مختلف پاریس پایتخت فرانسه همزمان با چهارمین سالگرد آغاز جنبش جلیقه زردها، شاهد تظاهرات و اعتراضات بود.
تظاهرکنندگان، سیاست‌های ناتو و مداخله دولت‌های اروپایی را برای حمایت مالی از اوکراین به رغم وخامت اوضاع اقتصادی کشور‌های خود، محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین حمایت خود را از اهالی منطقه دنباس اعلام کردند. آنان در تظاهرات سیاست‌های ناتو و اتحادیه اروپا را محکوم کردند و از «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه خواستند از این دو تشکل خارج شود و ارسال سلاح به اوکراین را متوقف و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را لغو کند و از دنباله روی آمریکا دست بردارد.

این شهروندان فرانسوی با تکرار این خواسته‌ها خواستار اجرای آن‌ها شدند. در حالی که سیاستمداران غربی تلاش می‌کنند روح تازه‌ای به کالبد ناتو بدمند، معترضان از این سازمان سلب اعتماد می‌کنند و آن را مسئول فجایع و جنگ‌ها می‌دانند.

شایان ذکر است مردم فرانسه در چهارمین سالگرد اعتراض جلیقه زرد‌ها در این کشور روز گذشته (شنبه) تظاهراتی گسترده در سر تا سر پاریس برگزار کردند. پلیس در اعتراضات امروز مردم در پاریس که به مناسبت چهارمین سالگرد اعتراض جلیقه زرد‌ها برگزار شد به ضرب و شتم معترضان پرداخت.

۴ سال پیش مردم فرانسه در قالب جلیقه زرد‌ها به منظور انجام برخی اصلاحات زیست محیطی دست به اعتراض زدند، اما به مرور این اعتراض‌های تغییر شکل داد و به انتقاد‌های گسترده علیه دولت مکرون تبدیل شد تا جایی که مردم خواستار استعفای رییس جمهور فرانسه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار