معرفی ۳۰ طرح تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از معرفی ۳۰ طرح تعاونی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد.

حمیدرضا واعظی زاده افزود: امسال و برای نخستین بار در استان برای دهک‌های پایین جامعه در یکی از مناطق محروم استان طرح تعاونی مشاغل خرد خانگی ایجاد شد.

او افزود: در مدت یاد شده همچنین ۵ تعاونی استان در زمینه صنایع دستی شامل؛ گلیم، گبه، جاجیم، سفال، فرش و تابلو فرش به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ هزار دلار به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادرات داشته اند.

واعظی پور با بیان اینکه ۳۰ طرح تعاونی دیگر در استان برای استفاده از تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند، ادامه داد: مقدمات راه اندازی شرکت تعاونی عمران و توسعه شهری با هدف حمایت از تعاونی‌های فعال در شهرستان بویراحمد در دست اجرا است و به زودی راه اندازی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای تقویت بنیه تعاونی‌ها، امسال ۳۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض به پ ۵ طرح تعاونی استان پرداخت شد، اضافه کرد: با ایجاد و توسعه این طرح‌های تعاونی شاهد تحولی چشمگیر در اقتصاد استان خواهیم بود و بنابراین باید با توجه به سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های اجرایی متولی به تقویت تعاونی‌ها بپردازند.

او می‌گوید: هم اکنون ۲ هزار و ۳۱۵ تعاونی فعال و در دست اقدام در ۳ بخش صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که فرصت‌های شغلی ایجاد شده به واسطه این طرح‌ها ۲۳ هزار نفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.