در پی بی‌توجهی واشنگتن به حملات ترکیه در شمال سوریه

«قسد» همکاری با ائتلاف بین المللی را متوقف کرد

نیرو‌های دموکراتیک سوریه، هماهنگی با ائتلاف بین المللی در زمینه آنچه عملیات ضد داعش ادعا می‌شود را متوقف کردند.

مظلوم عبدی، فرمانده «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (SDF) امروز چهارشنبه گفت که در‌های استقبال آن‌ها به روی رهبری سوریه در دمشق باز است و از ارتش عربی سوریه خواست تا در کنار آن‌ها بجنگد.

مظلوم عبدی در بیانیه‌ای به رسانه‌های محلی کُرد گفت: موضع رهبری سوریه در قبال حملات ترکیه ضعیف و مبهم است؛ آن‌ها باید همراه نیرو‌های ما بجنگند.

وی گفت: موضع سیاسی دولت سوریه باید در برابر اشغالگران ترکیه قوی و روشن باشد و ارتش باید برای دفاع آماده باشد، زیرا آن‌ها نیز هدف اشغالگری هستند.

پیش از این نیز «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» اعلام کرده بودند که هماهنگی با ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن برای مبارزه با داعش را متوقف کرده اند.

مظلوم عبدی اعلام کرد که این نیرو‌ها به دلیل حملات ترکیه، همکاری با ائتلاف بین المللی درباره آنچه جنگ علیه داعش ادعا می شود را متوقف کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی این نیرو‌ها با روسیه تحت تاثیر حملات آنکارا قرار گرفته است، افزود: می‌توان گفت که کار ما علیه داعش با ائتلاف بین‌المللی متوقف شده است، زیرا درگیر حملات ترکیه هستیم.

مظلوم عبدی تصریح کرد که دولت ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و می‌خواهد سرزمین آن‌ها را اشغال کند.

در همین حال، بسام ساکر، نماینده شورای دموکراتیک سوریه (SDC) در آمریکا با ارسال نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که واشنگتن باید از متحدانش حمایت کند و حملات ترکیه در شمال سوریه را متوقف کند.

در این نامه از آمریکا خواسته شده است که به کمک متحدان خود بیایند و آنچه را که "خشونت ترکیه" توصیف می‌کند، به هر وسیله‌ای که لازم است متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
اردوغان: اتحادیه اروپا تاکنون به تعهداتش در قبال ترکیه عمل نکرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن برای مبارزه با داعش نیست حمایت از داعش است.
آخرین اخبار