مسابقات قرآنی در کوهبنان برگزار شد

به مناسبت هفته بسیج مسابقات قرآنی در محل حسینیه محبان ولایت حوزه شهری کوهبنان برگزار شد.

همزمان با هفته بسیج با حضور فرماندار کوهبنان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و جمعی از قرآن آموزان و داوران قرآنی مرحله اول مسابقات قرآنی ویژه دانش آموزان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و تفسیر در محل حسینیه محبان ولایت حوزه شهری کوهبنان برگزار شد.

در ابتدای مراسم روح الله ابراهیمی،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان خصوصا سردار دل‌ها گفت: این مسابقات به منظور ترویج فرهنگ قرآنی، ایجاد انگیزه، شناسایی استعدا‌های نهفته و ترغیب جوانان و نوجوانان در مسیر قرآنی برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان افزود: رتبه‌های برتر این مسابقات پس از رقابت و راهیابی به مرحله بعد به مسابقات استانی اعزام خواهند شد.

او افزود: باید از والدینی که فرزندانشان را در سنین کم با قرآن آشنا کرده و آن‌ها را به سمت و سوی قرآن سوق می‌دهند تشکر کنیم در حالی که هجمه‌های دشمن به این سمت است که قرآن مهجور باشد و فرزندان ما از قرآن فاصله بگیرند.

ابراهیمی اظهارکرد: از دلایل اصلی انحطاط و شکست جوامع همین است که در مسیر و دام دشمنان افتاده اند و از قرآن، آموزه‌ها و توصیه‌های قرآنی دور شده اند در حالی که ائمه اطهار حفظ ایمان و سعادت را در انس با قرآن برشمرده اند.

در ادامه مجید توکلی فرماندار کوهبنان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: از والدین دانش آموزان بسیجی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم که موجب آشنایی فرزندانشان به قرآن در این سنین شدند و آن‌ها را به ثواب و تربیت صحیح نزدیک‌تر کردند.

او اظهار کرد: به کاربرد قرآن در زندگی باید باور قلبی داشته باشیم و بدانیم تنها کتاب آسمانی است که بدون تحریف مانده، خداگرایانه است و از تولد تا مرگ انسان را در بر می‌گیرد که این رمز موفقیت برای ماست.

فرماندار کوهبنان گفت: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود درهایش بروی شیطان بسته است و باعث سعادت‌مندی اهالی آن خانه می‌گردد.

توکلی خطاب به دانش آموزان بسیجی افزود: در قرآن تفکر و تدبر کنید، سعی کنید پژوهش در قران را سرلوحه امورات خویش قرار دهید تا اتفاقاتی خوبی برایتان رقم بخورد و قلبتان آرامش بگیرد.

او گفت: شما بعنوان اسوه و الگوی سایر دانش آموزان باید قرائت قرآن را در مدارس ترویج دهید و صبحگاه‌های قرآنی مدارس را رونق ببخشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.