مزایا و حمایت های ویژه در کشت قراردادی گندم

کشاورزان با ثبت نام در کشت قراردادی گندم از مزایا و حمایت‌های این طرح برخوردار شوند.

وفایی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: کشاورزان مازندرانی با انعقاد قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی از حمایت‌ها و مشوق‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

او افزود:رقابت پذیری تولید کنندگان، کاهش نوسانات قیمت، کاهش حاشیه بازار، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش صادرات، تامین نهاد‌ها و افزایش بهره‌وری در مقیاس سطح از مهمترین مزایای کشت قراردادی است.

وفایی نژاد گفت: بر اساس شیوه نامه ابلاغی به تولیدکنندگان محصول، تولید کنندگان نهاده‌های تولید و مجریان یا پشتیبانان توسعه کشاورزی قراردادی در راستای تکمیل زنجیره ارزش، خرید نهاد‌ها، مواد اولیه، ماشین آلات و اقدامات توسعه‌ای و همچنین ارائه خدمات آموزشی، فنی، توسعه‌ای و دانش بنیان و تحقیقاتی تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

او همچنین بخشودگی بخشی از آب بها و بیمه محصول و تامین نهاده‌های کشاورزی را از دیگر مزایای الگوی کشت کشاورزی عنوان کرد و افزود: یارانه‌هایی هم برای بر اساس الگوی کشت به کشاورزان تخصیص می‌یابد.

وفائی نژاد اجرای قانون الگوی کشت را موجب رشد دانش و فناوری در بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری دانست و گفت: توسعه کشت قراردادی با اولویت گندم زمینه ساز خود اتکایی و خودکفایی در محصولات راهبردی خواهد شد.

او افزود: کشاورزان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir، اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب نموده و در سامانه ثبت نام کرده تا از مزایای آن برخوردار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار