جذب کامل بودجه عمرانی سال گذشته، با هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی آذربایجان غربی

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: تا پایان شهریور امسال، ۹۹.۶ درصد بودجه عمرانی این استان مربوط به سال گذشته جذب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: با هم افزایی صورت گرفته بین دستگاه‌های دولتی، بودجه عمرانی سال گذشته این استان تقریبا به طور کامل جذب شده که این نشان از عزم مدیران ارشد استان برای استفاده حداکثری از منابع اعتباری برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی است.

یاسر رهبردین با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی، افزود: در تلاشیم تا پیش از آغاز فصل سرما، اماکن مسکونی در مناطق آسیب دیده از زلزله ساخته و کار اجرایی آنها به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی سرعت عمل‌دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در ارایه خدمات در مناطق زلزله زده را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: حضور شبانه روزی مدیران دولتی در مناطق زلزله زده قوت قلبی برای مردم جهت همکاری در بازسازی است.

وی با بیان اینکه ۱۲ روستا و ۲ شهر در زلزله اخیر خوی آسیب دیدند، اضافه کرد: خوشبختانه در این زلزله هیچ فوتی به ثبت نرسید اما بیش از یک‌هزار و ۱۲۶ نفر مصدوم‌شدند.

رهبردین با اعلام اینکه در زلزله اخیر خوی به بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی بالای ۸۰ درصد خسارت وارد شد، ادامه داد: از این واحدهای آسیب دیده، ۶۰۰ واحد روستایی و مابقی نیز شهری بودند و طبق ارزیابی‌های انجام‌ شده، چهار هزار واحد مسکونی‌ نیز ۲۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به حضور ۳۵ تیم ارزیاب کننده در منطقه زلزله زده خوی، تاکید کرد: طی یک‌ اقدام جهادی در عرض ۷۲ ساعت بیش از پنج هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده ارزیابی خسارت شدند.

وی همچنین با بیان اینکه ۶۵ دستگاه و ماشین آلات سنگین در آوار برداری مناطق زلزله‌زده، نقش داشتند، یادآور شد: آواربرداری مناطق زلزله زده در خوی در کمتر از ۱۵ روز به اتمام‌ رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.