پیشگام بودن مردم خراسان جنوبی در مشارکت انتخاباتی

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم این استان در مشارکت انتخاباتی پیشگام هستند و در انتخابات گذشته نیز درصد مشارکت بالایی را در کشور ثبت کردند.

قناعت در دیدار سید رضا نوراللهی رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان که در دفتر استاندار انجام شد، گفت: خراسان جنوبی دارای مردمی متدین و انقلابی است که در پایبندی به نظام نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند و از این پس هم همین گونه خواهد بود.

او افزود: مطالبات از جریان انقلاب در حد ایده‌آل است، اما معتقدیم که هدف‌گذاری باید در سطح ایده‌آل باشد و شرایط موجود با شرایط قبلی مقایسه شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به تعاملات بسیار خوب در زمینه اجرا و نظارت بر انتخابات جای هیچ گونه نگرانی در استان وجود ندارد و تلاش ما این خواهند بود که انتخابات سال آینده بدون هیچ ابهام و مشکلی در خراسان جنوبی برگزار شود.

او با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری یکی از انتخابات بزرگ، مهم، حیاتی و کلیدی کشور است و احتمال اینکه دشمنان بر روند این انتخابات تاثیر بگذارند، وجود دارد.

قناعت بیان کرد: همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی را داریم و مجلس کنونی به عنوان مجلس انقلابی و با دولت همسو است.

او افزود: در خراسان جنوبی مجموعه نظارتی دارای نیرو‌های ولایی، ارزشی و متدین است که ثابت کردند بر صیانت از آرای مردم به عنوان حق‌الناس دقت لازم را دارند همچنین تاکنون توانسته‌اند امتحان خود را به‌خوبی پس دهند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه نظارت با توجه به وجود نیرو‌های توانمند و صدیق مشکلی نداریم گفت: در زمینه اجرا نیز با هم‌افزایی و هماهنگی با حوزه نظارت و برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی مختلف جای نگرانی وجود ندارد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی هم گفت: شبکه نظارت بر انتخابات در خراسان جنوبی هفت هزار و ۶۰۰ عضو دارد که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی افزود: مجموعه نظارتی خراسان جنوبی افرادی قوی، پای کار، با تجربه، امین و بصیر هستند و از لحاظ نیروی انسانی در استان دغدغه‌ای نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار