۴ هزار و ۴۰۰ نفر ناظر بر انتخابات اسفند امسال

۴ هزار و ۴۰۰ ناظر بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی نظارت می‌کنند.

حجت الاسلام یعقوبی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان به مناسبت ۲۶ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۴۰۰ نفر ناظر بر انتخابات اسفند امسال  هستند گفت: از مجموع این ناظران ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مرد و ۹۰۰ نفر نیز خانم هستند که در شبکه نظارت بر روند برگزاری انتخابات امسال نظارت می‌کنند.

او افزود: نظارت بر روند انتخابات از وظایف شورای نگهبان است که تأکید اعضای شورای نگهبان و مسئولین اجرایی، انجام انتخابات بر مدار قانون و رعایت اصل بی طرفی است.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: شورای نگهبان و دفاتر بازرسی در استان‌ها بدون جهت گیری و به صورت کاملاً بی طرفانه بر بررسی صلاحیت داوطلبان و روند انتخابات نظارت می‌کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: در انتخابات قبلی مجلس در استان دو هزار و ۷۰۰ ناظر کار نظارت بر ۶۷۷ شعبه اخذ رأی را بر عهده داشتند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در این انتخابات به طور متوسط برای هر شعبه یا هر صندوق اخذ رأی حدود ۴ ناظر سازماندهی کرده بودیم.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با تأکید بر شفافیت فعالیت‌های شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان قانون اساسی خود را ملزم به شفافیت می‌داند لذا مشروح مذاکرات شورا، استدلال‌ها و نظرات اعضا در سامانه جامعه نظرات شورای نگهبان بارگذاری شده است و به سمع و نظر مردم می‌رسد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار