آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نهاوند مشاهده نشده است

در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نهاوند اعلام شد: تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان گزارش نشده است.

جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی برای جلوگیری و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با حضورمسئولان مربوطه برگزار شد.

در این جلسه بر رصد و پایش تالاب‌ها و استراحتگاه‌های پرندگان مهاجر در شهرستان، ممنوعیت فروش طیور زنده در سطح شهر، عرضه تخم مرغ فله و محلی و جابجایی کود مرغی بدون هماهنگی اداره دامپزشکی و سایر دستگاه‌های ذیربط شهرستان تاکید شد.

در این جلسه مقرر شد در صورت مشاهده بیماری اقدامات لازم از جمله گزارش به موقع تلفات غیرعادی پرندگان، آزمایش و تشخیص بیماری، معدوم سازی طیور موجود در کانون بیماری و ضدعفونی و پاکسازی کانون بیماری در دستور کار قرار گیرد.

در این جلسه شهروز کیانی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بر لزوم مساعدت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین نیروی انتظامی در خصوص جلوگیری از ورود طیور زنده و تخم مرغ فله‌ای در بازار‌های محلی و حمل و نقل کود مرغی آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان و برگزاری گشت‌های مشترک بین اداره دامپزشکی، مرکز بهداشت، پلیس اماکن، تعزیرات و اداره صمت و سایر دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد.

 تاکنون موردی از این بیماری در  شهرستان نهاوند گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.