انگلیس: افزایش کمک نظامی به تایوان باید بررسی شود

پارلمان انگلیس اعلام کرد در افزایش کمک‌های نظامی به تایوان باید موارد بسیاری بررسی شود.

«توبیاس الوود» رئیس کمیته دفاعی منتخب پارلمان انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سفر هفته گذشته خود به تایوان درباره برنامه زیردریایی در این جزیره مذاکره کرده و در حال حاضر موارد بسیاری هست که باید برای افزایش کمک نظامی به تایوان مورد بررسی قرار بگیرند.

به گزارش رویترز، انگلیس هم مانند برخی دیگر از کشور‌ها روابط دیپلماتیک جداگانه با تایوان ندارد، اما از آنجا که کشور‌های غربی مدعی افزایش حضور نظامی چین در آب‌های اطراف تایوان هستند، این کشور کمک‌های نظامی خود به تایپه را افزایش داده است.

در حال حاضر آمریکا بزرگترین ارسال کننده سلاح به تایوان است، اما انگلیس بیشترین کمک را به این جزیره برای ساخت زیردریایی داخلی دارد.

رئیس این کمیته درباره آنکه آیا باید به تایوان از نظر تسلیحاتی و اطلاعاتی کمک کرد تا مسلح شود گفت: «بله حتما» و در ادامه با اشاره به صحبت‌های اخیر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، که گفته بود دوره طلایی روابط با چین به پایان رسیده، گفت: «در اینجا مسائل زیادی هست که باید بحث شوند. تلاش می‌کنم تا ماه مه کمیته دفاعی را برای بررسی این موضوع آماده کنم.»

او در انتها گفت در سفر خود درباره ساخت زیردریایی تایوان هم صحبت کرده است، اما باید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورد تا بتواند عمومی آن را بیان کند.

پس از سفر هفته گذشته این مقام دفاعی انگلیس، «آلیسیا کرنز» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس، گفت: «دیدار‌ها به چگونگی برقراری صلح و ثبات در هند و اقیانوس آرام متمرکز بوده و اینکه انگلیس چگونه می‌تواند به عنوان یک دموکراسی همکار برای رسیدن به این هدف ایفای نقش کند.».

اما در مقابل سفارت چین در لندن سفر هیئت انگلیسی به تایوان را به عنوان مداخله در امور داخلی چین محکوم کرد. رئیس کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس افزود که رایزنی مهم است و انتقاد سفیر چین از این سفر ناامید کننده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
فکرکنم الان دنبال یک جنگ برای مقابله با چین هستند
آخرین اخبار