بسته حمایتی ۱۴۳ میلیارد دلاری چین برای صنعت نیمه هادی‌ها

پکن در حال آماده سازی بسته حمایتی عظیم ۱۴۳ میلیارد دلاری برای کمک به صنعت نیمه هادی‌های خود برای دفاع دربرابر حملات آمریکا است.

در پاسخ به محدودیت‌های آمریکا بر نیمه هادی‌های چینی، گزارش شده است که پکن در حال آماده سازی بسته حمایتی عظیم ۱ تریلیون یوان (۱۴۳ میلیارد دلار) برای کمک به صنعت خودکفایی برای دفاع دربرابر حملات واشنگتن به صنایع پیشرفته فناوری خود است.

به گزارش راشا تودی، پس از بسته مشابه ۷۶.۷ میلیارد دلاری که توسط کاخ سفید در ماه آگوست راه‌اندازی شد، طبق گزارش‌ها قرار است بسته مشوق‌های مالیاتی و یارانه‌ای چین تا ۲۰ درصد از هزینه‌های خرید طی ۵ سال از ۳ ماهه اول سال آینده اجرا شود.

در حالی که پکن یک اختلاف تجاری با سازمان تجارت جهانی بر سر کنترل‌های صادرات تراشه آمریکا مطرح کرده است، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین اعلام کرد که این کشور باید در کنگره حزب کمونیست در اکتبر «در نبرد» در فناوری‌های اصلی پیروز شود.

پیش از این نیز شبکه فاکس نیوز گزارش داد، «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین به تازگی از عربستان و دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی که او آن دیدار را مهم و برجسته برشمرد بازگشته است.

پس از این دیدار او در روز جمعه به رهبران عرب گفت تصمیم به خرید نفت و گاز کشور‌های عربی به یوان، پول چین به جای دلار دارد. افزون بر این هدف او بین المللی کردن ارز چینی و جایگزینی آن به جای دلار، ارز ذخیر جهانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
ایران عزیز ما هم میتواند در صنعت نیمه هادی و تراشه و هوش مصنوعی با چین مشارکت داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
لعنت بر هر کسی که آغاز کننده جنگ بود
مجوز کاخ سفید به اوکراین برای حمله به خاک روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
تروریست های داعش باز هم و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت و حمایت آمریکا و متحدانش در افغانستان فعالیت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش مسئولیت حمله به هتل چینی‌ها را برعهده گرفت
گروه تروریستی داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش با انتشار تصویر مهاجمان حمله به هتل چینی‌ها، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
آخرین اخبار