ثبت آدرس جدید در سامانه ثبت احوال

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : افرادی که آدرس محل سکونتشان با آدرس ثبت شده در سازمان ثبت احوال مطابقت ندارد سریعا برای تغییر آدرس جدید اقدام کنند.

خدادادی مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : مطابق قانون اگر فردی محل سکونت ثبت شده اش تغییر کند و با آدرس ثبت شده در سازمان ثبت احوال مطابقت نداشته باشد، باید در اسرع وقت آن را به اداره ثبت احوال اطلاع دهد.

وی افزود: برای این تغییر نشانی نیاز نیست که به سازمان ثبت احوال مراجعه کنید بلکه می‌توانید با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال و ورود به قسمت تغییر نشانی، آدرس جدید محل سکونت خود را وارد کنید.

خدادادی ادامه داد: تمام افراد می‌توانند به صورت رایگان نشانی جدید خود را در درگاه اینترنتی NCR.IR ثبت می‌کنند. این درگاه از طریق مرورگر تلفن همراه نیز در دسترس افراد است و امکان اعلام تغییر نشانی به صورت مجازی و در کمتر از ۵ دقیقه برای هموطنان در سامانه ثبت احوال فراهم است.

وی اضافه کرد: تغییر نشانی از طریق درگاه مذکور به سادگی و با صرف چند دقیقه وقت، نشانی جدید خود را ثبت نمایند. تمامی خدمات دهندگان مکلف به استفاده از خدمت (سرویس) نشانی ثبت احوال هستند، بنابراین آخرین نشانی افراد، یعنی نشانی حال حاضری که در آن سکونت دارند و در پایگاه ثبت احوال موجود است به عنوان نشانی افراد به خدمات دهندگان اعلام می‌شود.

این امکان به منظور تسریع و تسهیل امور شهروندان است و توصیه می‌شود شهروندان برای دریافت خدمات بهتر از دولت، در زمان تعیین شده نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.