پیش‌بینی موج‌های ۲ متری در خلیج فارس

هواشناسی استان بوشهر درباره مواج شدن خلیج فارس هشدار نارنجی داد و ارتفاع موج را تا ۲ متر پیش‌بینی کرد.

فرج‌اله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر جمعه با وزش باد شمال غربی، دریا مواج می‌شود و این شرایط تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

فرج‌اله شکوهی‌پور افزود: سرعت وزش باد در این مدت، گاهی از ۴۰ کیلومتر در ساعت فراتر می‌رود و ارتفاع موج بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی گاهی تا ۲۰۰ سانتیمتر پیش‌‎بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط، جمعه در فراساحل جنوبی، و شنبه و یکشنبه در فراساحل مرکزی و جنوبی استان روی می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر درباره اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی، غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داد و گفت: باید در این مدت از شنا و رفت‌وآمدهای دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان خودداری شود و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، در نظر گرفته شود.

شکوهی‌پور گفت: امروز و فردا نیز شاهد وزش باد‌های جنوبی بر روی دریا خواهیم بود و در این مدت شمال خلیج فارس تا حدودی مواج خواهد بود.

وی افزود: از امروز تا جمعه با عبور سامانه ناپایدار جو، احتمال بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش تندباد در برخی نقاط استان، به‌ویژه نواحی شمالی و مرکزی، وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: آسمان استان تا فردا، کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در مناطق شمالی و مرکزی در ساعاتی افزایش ابر، بارش پراکنده، وزش باد، گاهی رعدوبرق، و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت در مناطق شمالی و مرکزی گاهی بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی عنوان کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی و مرکزی در ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۴۲، مد اول ساعت ۱۳:۴۷، جزر دوم ساعت ۱۶:۰۴ و مد دوم ساعت ۲۳:۱۸ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.