رئيس دانشگاه تحصيلات تكميلی صنعتی و فناوری پيشرفته كرمان:

پژوهش های دانشگاهی کاربردی شوند

محبی گفت: برنامه‌های پژوهشی به سمت کاربردی کردن پژوهش‌ها و افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت و سازمان‌ها باشد.

آئین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

 حسین محبی در این آئین با تبریک هفته پژوهش و فناوری از تلاش پژوهشگران و فناوران دانشگاه  قدردانی کرد و گفت: موفقیت‌های دانشگاه در سطح کشور و رتبه‌های برتر  پژوهشگران و فناوران باعث افتخار است.

او دستاورد‌های دانشگاه در سطح استانی، ملی و بین المللی را حاصل زحمات شبانه روزی استادان و پژوهشگران  دانست و از آموزش به عنوان زیربنای فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه نام برد.

محبی با اشاره به جمعیت دانشجویی و فعالیت بیش از ۱۴۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه، سرآمد و مطرح بودن دانشگاه در سطح کشور را نشانه توانمندی استادان و دانشجویان ارزیابی کرد که با تلاش و مجاهدت‌های علمی منجر به دستاورد‌های ارزنده می‌شود.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با بیان اینکه سرانه چاپ مقاله استادان در دانشگاه حدود ۳ است از استادان خواست: در کنار چاپ مقاله در جهت کاربردی کردن نتایج پژوهش‌ها حرکت کنند تا  پژوهش‌ها ثمره داشته باشد و بتواند مشکلی ازجامعه را حل کند.

او افزود: استادان و  دانشجویان، فعالیت‌های پژوهشی شان را به سمت نتایج کاربردی و ارتباط با صنعت سوق دهند.

محبی  تصریح کرد: طرح‌های خارج دانشگاه باید به حدی برسد که متناسب با رسالت دانشگاه در حوزه تحصیلات  تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته باشد.

او خطاب به دانشجویان و اعضای هیئت علمی  بیان داشت: با افزایش طرح‌های خارجی؛ درآمد اختصاصی دانشگاه افزایش خواهد یافت و امکان هزینه اعتبارات بیشتر در زمینه پژوهشی و فناوری فراهم می‌شود که  توان تحقق چنین هدفی  در همه شما وجود دارد و باید  خودمان را به صنایع و سازمان‌های استانی و کشوری معرفی کنیم.

او با اشاره به مصوبه شورای گسترش مبنی بر اختصاص پارک علم و و فناوری به دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از دانشجویان، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی خواست از امکانات و ظرفیت‌های پارک بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته اظهار امیدواری کرد: درخشش و پیشرفت دانشگاه روند ارتقا خود را ادامه دهد و روز به روز این روند در سطح کشور و بین المللی تداوم داشته باشد.

او با تبریک مجدد هفته پژوهش گفت: شما افتخار دانشگاه و کشور هستید و امید است که همیشه بدرخشید و باعث افتخار جامعه و کشور باشید.  

 در این مراسم از امین باقی زاده، هادی بیت اللهی و هادی ابراهیمی فر به عنوان پژوهشگر برتر به ترتیب از گروه کشاورزی، علوم پایه و گروه فنی و مهندسی و زهرا حسنی به عنوان فناور برتر دانشگاه قدردانی شد.

همچنین در این مراسم از سعیده خضری به عنوان پژوهشگر برتر در بخش یاوران علمی  تجلیل شد.

الهام رئیسی سربیژن و ندا زارعی نیز به عنوان پژوهشگر برتر در بخش دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد مورد قدردانی قرار گرفتند.

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تحصیل تکمیلی

از مهدی رحیمی و داریوش افضلی از پژوهشکده علوم محیطی، مسعود ایرانمنش از پژوهشکده انرژی، روح الله ثمره هاشمی از پژوهشکده فوتونیک، علی بهراد از پژوهشکده مواد، محمد ماهانی از دانشکده شیمی و مهندسی شیمی، احمد اسماعیلی ترشابی از دانشکده علوم و فناوری‌های نوین، محمد نجف زاده از دانشکده مهندسی عمران و نقشه برداری، رضا دهقانی از دانشکده مهندسی مکانیک و مواد و علی فرحبخش از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار