هنرمندان و مردم دوضلع مهم تئاتر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هنرمند واقعی کسی است که به نظر مردم احترام بگذارد.

 محسن روحی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی با بیان اینکه هنرمندی که برای مردم احترام قائل نیست نمی‌تواند خود را دغدغه‌مند بداند گفت: جشنواره سی و چهارم در حالی برگزار شد که با وجود تبلیغات کم مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت و این نشان از علاقه مردم به هنر دارد.

او افزود: هنرمندان سه وظیفه دارند و هنرمند باید هم اندیش، هم افزا و هم رسان باشد.

او تصریح کرد: در اداره کل از ایده‌ها و نظرات هنرمندان در قالب انجمن‌های مختلف و به صورت فردی استقبال می‌کنیم.،همچنین هنرمندان باید به یکدیگر کمک کرده و همرسان باشند و نقش خود را برای ارتباط بیشتر با جامعه ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تأمین زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های هنری و افتتاح تالار مرکزی کرمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان با امکانات بی‌نظیر فضای مناسبی را برای اجرای کار‌های فاخر هنری فراهم می‌کند.

او بااشاره به اینکه ارتقای جدی ظرفیت‌های فرهنگی هنری از شاخص‌های ویژه در حوزه فرهنگی هنری است، افزود: به طور قاطع می‌توان گفت تمام امکانات برای انجام کار‌های هنری در تالار مرکزی کرمان فراهم است و هیچ محدودیت فنی برای اجرای آثار هنری وجود ندارد.

روحی گفت: با کمک هنرمندان باید مخاطبان را به فضا‌های هنری به ویژه تئاتر آورد که نیازمند همراهی است و اقدام دیگر برای ارتقای سطح تئاتر در استان، حمایت ویژه از تولیدات است به طوری که معتقدیم جشنواره‌ها باید به محلی برای تقدیر از آثار تولید شده در طول سال تبدیل شوند و برای حمایت از تولیدات، برنامه ویژه‌ای در حال تدوین است.

او  تصریح کرد: امیدواریم با همراهی هنرمندان پس از دو سال از شیوع کرونا، تئاتر استان رونق ویژه‌ای بگیرد و تالار فرهنگ و هنر کرمان پس از افتتاح خالی از هنرمند و مردم نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار