۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه تالار شهر اردبیل تأمین می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل پروژه تالار شهر اردبیل تامین می‌شود.

سیدحامد عاملی گفت: از دستور ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار به تالار شهر اردبیل قدردانی می‌کنیم که بعد از چند سال وقفه زمینه تسریع در روند کاری این پروژه را فراهم کردند.

استاندار اردبیل گفت: با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان منابع برای پروژه تالار شهر اردبیل تأمین می‌شود که امیدواریم در سال آینده شاهد تکمیل و بهره برداری از این مجموعه فرهنگی – هنری باشیم.

عاملی از پیگیری‌ها برای تکمیل هفت مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: تا هفته دولت سال آینده بخشی از این پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

او به فصل بودجه‌ریزی اشاره کرد و افزود: با پیگیری هفتگی از طریق سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌کنیم تا برای طرح‌ها و پروژه‌های ملی استان اردبیل در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی را دریافت کنیم.

استاندار اردبیل از پیگیری‌ها برای اخذ مجوز ماده ۲۳ برای دو پروژه مهم خبر داد و بیان کرد: برای احداث راه آهن اردبیل – پارس آباد و تونل اسالم – خلخال به دنبال اخذ ماده ۲۳ هستیم تا منابع مورد نیاز آن‌ها تأمین شود.

عاملی گفت: طرح تحول استان اردبیل در دو محور زیرساخت‌ها و اقتصاد و اشتغال هدف‌گذاری شده تا عقب ماندگی‌های این استان جبران شود.

او اظهار کرد: عقب ماندگی‌های سال‌های گذشته آثار زیانباری را در مسیر توسعه استان برجای گذاشته و ما تصمیم گرفتیم تا با جبران بخشی از این عقب ماندگی‌ها به مسئولیت تاریخی خود به درستی عمل کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در ۱۴ ماه حضور در استان با دعوت از ۳۰ نفر از وزرا و معاونین رئیس جمهور و ۶۰ نفر از معاونین وزرا به استان اردبیل مصوبات خوبی را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای داشتیم تا حرکت رو به جلوی استان اردبیل با قوت و شتاب بیشتر به انجام برسد.

عاملی ادامه داد: در نشستی که روز‌های گذشته با رئیس جمهور داشتیم مباحث کارشناسی و جمع بندی نظرات علمی و تخصصی انجام شد و شخص رئیس جمهور نیز با لطف و محبتی که به استان اردبیل دارند دستور ویژه برای پیگیری این طرح‌ها و برنامه‌ها ارائه کردند.

او گفت: این هدف‌گذاری‌ها در دو حوزه زیرساختی و برنامه تحولی اقتصادی و اشتغال انجام خواهد شد که به رغم محدودیت منابع ما پیشنهاداتی را ارائه کردیم تا از ظرفیت‌های قانونی بودجه برای تأمین منابع طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی استان اردبیل استفاده شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: علاوه بر طرح این مسائل از رئیس جمهور درخواست کردیم تا استان اردبیل را در اولویت دور دوم سفر‌ها قرار داده و مصوبات خوبی نیز در سفر دوم برای استان اردبیل به تصویب رساند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار