زمینه‌های ثروت‌آفرینی شناسایی و اعلام شود/ توسعه باغداری و گردشگری در شهرستان گرمی دنبال می‌شود

استاندار اردبیل گفت: توسعه کشاورزی و باغداری از جمله باغات میوه و همچنین توسعه گردشگری در شهرستان گرمی باید با جدیت از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط دنبال شود.

سیدحامد عاملی در نشست ویژه بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان گرمی، اظهار کرد: شناسایی و اعلام زمینه‌های ثروت‌آفرینی در شهرستان گرمی مورد تأکید است و از جمله مهم‌ترین بخش‌های ثروت‌آفرینی، توسعه باغداری و کشاورزی بوده که لازم است سازمان جهاد کشاورزی اولویت‌های مربوط به کشت و ایجاد باغات میوه را مشخص و اعلام کند.

او با اشاره به اختصاص ۱۰میلیارد تومان برای اجرای پایاب گیلارلو و تأکید بر سرعت‌بخشی به این پایاب، افزود: شهرستان گرمی برای ایجاد باغات میوه دارای ظرفیت است که در این راستا، انتخاب نهال درختان دارای ارزش و قابلیت نگهداری بالا مانند گردو باید مد نظر جهاد کشاورزی قرار گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به زمینه‌های ثروت‌آفرینی در بخش گردشگری، بیان کرد: در راستای توسعه گردشگری در شهرستان گرمی، استفاده از ظرفیت دریاچه گیلارلو و اجرای طرح گردشگری در کنار آن باید با جدیت دنبال شود.

برگزاری جشنواره انار گیلارلو برنامه‌ریزی می‌شود

عاملی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف در کنار این دریاچه می‌تواند در رونق گردشگری منطقه دارای اهمیت باشد و در همین راستا برای برگزاری جشنواره انار گیلارلو در پاییز برنامه‌ریزی می‌شود.

او ضمن بررسی روند اجرای پروژه‌ها در بخش آب و فاضلاب اعم از اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب، آب‌رسانی به نهضت ملی مسکن گرمی و پروژه آب‌رسانی موران، تصریح کرد: پیگیری و اجرای این پروژه‌ها توسط آب و فاضلاب ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: همچنین در خصوص اجرای سد سینه‌سر و کلاسر نیز برآورد‌های لازم از سوی امور آب انجام شود و این موضوع برای تأمین اعتبار جزو مصوبات سفر آینده رئیس‌جمهور قرار گیرد.

اجرای بزرگ‌راه گرمی - بیله‌سوار دارای اولویت است

عاملی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای بزرگ‌راه گرمی - بیله‌سوار و تأکید بر اولویت این مسیر، گفت: با توجه به تصویب منطقه آزاد در شمال استان اردبیل، این مسیر جزو مسیر‌های مهم بوده که قول تأمین اعتبار هم برای اجرای آن اخذ شده است.

او اظهار کرد: توجه به تأمین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در گرمی و مسکن محرومان و نصب انشعابات آن باید در دستور کار باشد تا این واحد‌ها هر چه زودتر تکمیل و به مردم واگذار شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر پیگیری مصوبات و موضوعات این نشست، بیان کرد: در سفر آینده به شهرستان گرمی روند اجرای موضوعات مطرح‌شده پیگیری می‌شود.

گفتنی است، این نشست در ادامه نشست‌های بررسی مسائل پروژه‌های شاخص شهرستان‌های استان اردبیل برگزار و راهکار‌های لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.