امام خامنه‌ای مصداق آیه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» هستند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مقام معظم رهبری یکی از مصادیق آیه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» هستند.

  دفتر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان،  حجت الاسلام  مصطفی محامی در سیزدهمین همایش خورشید ولایت با اشاره به جمله "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" اظهار داشت: در دوران ستم‌شاهی مقام معظم رهبری به عنوان‌ یک روحانی مخالف رژیم پهلوی به ایرانشهر تبعید شد و این حضور نقطه عطفی در زندگی ایشان، تاریخ انقلاب اسلامی ایران و استان سیستان و بلوچستان شد.

امام جمعه زاهدان افزود: این حضور سبب شد تا مقام معظم رهبری با تمام وجود مهر، محبت ایران‌خواهی و دین خواهی مردم استان را احساس کرده و این شهرستان همواره مورد توجه و مهر ایشان بوده است‌.

محامی بیان کرد: امام خمینی(ره) نیز برای سیستان و بلوچستان اهمیت خاصی قائل بودند و مقام معظم رهبری این چنین عنوان کردند که اولین ماموریت من پس از انقلاب سفر به سیستان و بلوچستان بود و رأی خود به جمهوری اسلامی را در مسیر بلوچستان به صندوق انداختم.

وی به قرائت و تفسیر آیات پایانی سوره مبارکه فتح پرداخت و گفت: "هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِیدًا" خداوند پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان پیروز کند، و کافی است که خدا بر وقوع این حقیقت گواه باشد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در آیه بعد سوره فتح بیان شده است "مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ۚ ذَٰلِكَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ ۚ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ ۗ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا" رسول این شخصیت عظیم یعنی حضرت محمد(ص) است اما او به تنهایی نمی‌تواند دین را فراگیر کند و اصحاب و یاران پایمردی می‌خواهد که در راه دین از خود گذشتگی کنند و لذا خداوند بعد از معرفی پیامبر به معرفی کسانی که همراه پیامبر هستند می‌پردازد و چند ویژگی برای آن‌ها ذکر می‌کند و ویژگی‌ها را عرض می‌کند.

محامی با بیان اینکه محور حضرت محمد(ص) بوده و افراد همراه نیز تابع ایشان هستند نه اینکه پیامبر از آن‌ها پیروی کند ادامه داد: پیامبر محور بوده و قرار نیست او از شما اطاعت کند بلکه چشمش به فرمان الهی و راهش را دنبال می‌کند و شما مومنان موظف هستید از او پیروی کنید و پا جای پای او بگذارید که این همراهی و معیت یک لطف بزرگ خداوندی است.

نماینده مقام‌ معظم رهبری در سیستان و بلوچستان به بیان ویژگی همراهان پیامبر اکرم(ص) پرداخت و اظهار داشت: کسانی با پیامبر هستند که در برابر جبهه کفر محکم، استوار و برخورد قاطعی دارند و در میان جامعه اسلامی با محبت و مهربان هستند و در برابر خداوند متعال نیز نهایت خضوع و خشوع را دارند چرا که به دنبال فضل الهی و رضایت خداوند متعال هستند.

محامی بیان کرد: این آیات در طول تاریخ مصادیق فراوانی دارد از صحابه پیامبر اکرم(ص) گرفته تا سایر بزرگمردانی که در طول تاریخ این مسیر روشن و نورانی پیامبر و اهل بیت(ع) را ادامه داده‌اند و یک مصداق بارز و نمونه آشکار آن شخص مقام معظم رهبری است.

امام جمعه زاهدان افزود: از حیث «اشداء علی الکفار» گاهی حرف‌های شنیده می‌شود مبنی بر کوتاه آمدن، گفتگو و همراهی با دشمن اما چنین چیزی با منطق قرآن سازگاری ندارد و مقام معظم رهبری نیز بیان فرموده اند که هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه تسلیم شدن است و برای این قاطعیت در برابر دشمن نیاز به اقتدار است و ایشان همواره بر اقتدار نظام اسلامی تاکید داشتند از جمله اقتدار علمی، دفاعی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در برخی عرصه‌های علمی و دفاعی پیشرفت‌های خوبی داشتیم و این‌ها عامل اقتدار نظام است و به گونه‌ای این اقتدار برای دشمن ثابت شده و می‌داند که با برخورد نظامی قادر به مقابله با نظام اسلامی نخواهند بود.

وی گفت: در برخی بخش‌های اقتصادی پیشرفت داشته و در برخی عرصه‌ها نیز در تنگنا هستیم و یکی از عوامل اقتدار توسعه نفوذ انقلاب اسلامی در جامعه جهانی و گسترش جبهه مقاومت است.

محامی عنوان کرد: ما برای حفظ منافع خودمان باید حضورمان را در منطقه محکم کنیم، اگر با داعش در عراق و سوریه مبارزه نمی‌کردیم باید در کوچه و پس کوچه‌های شهرهایمان با آنها جنگ می‌کردیم.

امام جمعه زاهدان گفت: متاسفانه برخی از خودی‌ها که نگاه آنان متوجه به غرب است نمی‌دانند که دشمن برای حفظ منافع خود به دنبال بی‌ثبات کردن منطقه است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این نگاه جبهه مقاومت را گسترش داد و به هر میزانی که دستمان برسد به گروه‌های مختلف در هر کجای عالم کمک خواهیم کرد و حوزه نفوذ جامعه اسلامی را گسترش خواهیم داد.

محامی گفت: در محور «رحماء بینهم» یعنی محبت و مهربانی نمونه‌های برخورد رحیمانه و پدرانه مقام‌ معظم رهبری با افراد و مجموعه‌های مختلف بسیار است برای مثال در طول انقلاب اسلامی فتنه‌های مختلفی پیش آمده و گروه‌های مختلفی سر ناسازگاری داشتند و گاهی بچه‌های انقلاب انتظار برخورد خشن یا حذفی داشتند اما مقام معظم رهبری با صبر، حوصله و تاکید بر جذب حداکثری و دفع حداقلی خلاف این عمل کرده‌اند و گاهی در فتنه‌هایی که پیش می‌آمد ایشان حوصله به خرج دادند تا حق روشن شود تا کسانی که از انقلاب فاصله گرفتند حق را شناخته و به دامن انقلاب بازگردند یا حداقل اینکه حجت بر آن‌ها تمام باشد.

وی اظهار داشت: یک نشانه دیگر از این رحمت و مهربانی برخورد با افراد حاضر در اغتشاشات بود که ایشان فرمودند همه افرادی که در اغتشاشات شرکت کردند شبیه هم نبوده و نباید با همه یک مدل برخورد شود و با افرادی که تحت تاثیر قرار گرفته اند و به تذکر و تنبیه کوچک اکتفا کرد اما برخی مزدور بیگانه و لیدر اغتشاشات است و باید با او برخورد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان وبلوچستان گفت: گاهی گلایه‌های مردم را می‌شنویم که از صبوری گلایه دارند اما سیاست مقام معظم رهبری چنین چیزی نیست و با صبر، تحمل روشن‌گری و با اتمام حجت برای جذب حداکثری تلاش می‌کنند که چنین چیزی مصداق محبت و مهربانی با افراد در جامعه اسلامی است.

وی عنوان کرد: متاسفانه وقایعی در استان اتفاق افتاد و از زمانی که گزارش به مقام معظم رهبری رسید خودشان شخصا ورود و پیگیری کردند و به پشتوانه پیگیری ایشان دستگاه‌های مختلف پای کار آمدند.

محامی ادامه داد: گزارشی به دفتر مقام معظم رهبری فرستادیم که ایشان با دیدن این گزارش بر اساس شناخت و علاقه‌‌ای که از استان داشتند وقتی دیدند عده‌ای به ناحق کشته شده‌اند ساکت ننشستند.

وی اظهار داشت: ما پیگیری هایی در استان داشتیم‌‌ و قرار بود جلسه ای در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشته باشیم که قبل این جلسه به دفتر مقام معظم رهبری رفتیم و دوستان دفتر مقام معظم رهبری از جانب ایشان عنوان کردند "نماینده من باید مدافع حقوق مردم باشد" و در ادامه نیز هیئتی را برای دلجویی مردم فرستادند که این‌ کار نیز مصداق همان محبت و مهربانی مقام معظم رهبری با مردمان جامعه اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار