بازدید معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از پارک علم و فناوری دانشگاه

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به همراه علیرضا زالی رییس از بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری مستقر در مجتمع علم و فناوری سلامت دانشگاه و دستاورد‌های فعالان شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه بازدید کرد.

 امروز یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به همراه  علیرضا زالی رییس و افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری واقع در مجتمع علم و فناوری سلامت دانشگاه بازدید کرد.

زالی در این بازدید با تاکید بر ضرورت توجه به پژوهش و تولیدات دانش‌بنیان در حوزه سلامت به دلیل سبک زندگی حاکم بر جامعه، به اهمیت به کارگیری فناوری در این حوزه اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات و بهره‌گیری از ظرفیت ۵G در حوزه سلامت نیز در دستور کار است، چراکه بسته‌های فناوری نوپدید ۵ G نحوه ارایه خدمات بهداشتی درمانی را متحول می‌کند.

او همچنین از نقش مجتمع علم و فناوری سلامت دانشگاه و ظرفیت بالای آن برای جذب کارشناسان و شرکت‌های فناوری در راستای اشتغال آفرینی به عنوان یکی از منحصر به فردترین مشخصه‌های آن یاد کرد.

افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این بازدید توضیحاتی در خصوص بخش‌ها و امکانات این مجتمع از جمله اتاق فکر و دفتر هماهنگی کارشناسان فناوری، محل استقرار شتابدهنده‌ها، آزمایشگاه‌های مجهز، مرکز رشد تجهیزات پزشکی و شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت ارایه داد و از ایجاد مرکز نوآوری برای دانشجویان خبر داد.

او گفت: در بخش سرسرای مجموعه نیز نمایشگاه دایمی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه برپا شده است.

 زرقی در ادامه به امکانات فضا‌های اختصاص یافته برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، رفاهی و تولیدی نیز اشاره کرد.

پناهی در این بازدید در جریان برخی اقدامات شخص شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه از جمله تولیدات حوزه تشخیصی و کنترل ببماری کرونا، تولید کیت‌های تشخیصی انواع بیماری‌ها و فرآیند پیش‌بینی ابتلا به بیماری سرطان توسط علم ژنتیک قرار گرفت.

همچنین در حاشیه این دیدار تبادل نظری نیز در خصوص توسعه زیرساخت‌های این مجتمع و تامین منابع مالی مورد نیاز انجام شد و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آمادگی خود را برای هرگونه همراهی در این راستا اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار