رئیس اورژانس پیش بیمارستانی:

شمار جانباختگان سوانح جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ۲۶.۵ درصد افزایش یافت

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:شمار جانباختگان سوانح جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶.۵ درصد افزایش یافته است.

جهان بخش وحدت نژاد مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال ۷۹ نفر بر اثر تصادف جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد جان خود از دست داده اند در حالی که مدت مشابه پارسال ۵۸ نفر در سوانح جاده‌ای استان جان باخته بودند.

وی همچنین از افزایش ۲۱.۶ درصدی مصدومان سوانح جاده‌ای استان در سال جاری نسبت به پارسال خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان پاییز امسال ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر براثر تصادف خودرو‌ها زخمی شده اند در حالی که مدت مشابه پارسال هشت هزار و ۳۸۷ نفر مصدوم شده اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مجموع ماموریت‌های تصادف‌های جاده‌ای استان را هفت هزار و ۴۲۵ مورد اعلام کرد و گفت: مدت مشابه پارسال ۶ هزار و ۲۸۱ تصادف در کهگیلویه و بویراحمد امدادرسانی شده بود.

وحدت نژاد تاکید کرد: همچنین شمار ماموریت‌های بیماران قلبی کهگیلویه و بویراحمد امسال ۹.۵درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: امسال یکهزار و۸۰۸ بیمار قلبی در استان امدادرسانی شد در حالی که مدت مشابه پارسال یکهزار و۶۳۶ بیمار قلبی امدادرسانی شده بود.

وحدت نژاد مجموع ماموریت‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد را ۳۹ هزار و۲۸۹ مورد برآورد کرد و افزود: ۹ ماهه نخست پارسال ۳۷ هزار و۶۷ سانحه رانندگی استان امدادرسانی شده بود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: این افراد به دلایلی مانند گزش خزندگان، سوانح جاده ای، گازگرفتگی، غرق شدگی، مسمویت، بیماری و سایر حوادث نیازمند کمک بوده اند.

وحدت نژاد بیان کرد:هم اکنون ۵۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان فعالیت دارند که هر کدام با یک دستگاه آمبولانس ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: همچنین یک دستگاه موتورلانس برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در زمان ترافیک و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای استفاده در هنگام حوادث با شمار بالای مصدومان در اختیار فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.