کمترین نرخ باسوادی مربوط به کهگیلویه است

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمترین نرخ باسوادی استان با ۸۹.۸ درصد مربوط به شهرستان کهگیلویه است.

حمزه باقری با بیان اینکه رده سنی سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است، گفت: در مراکز یادگیری، حداقل ۴۰ مهارت در زمینه‌های اجتماعی و زناشویی آموزش داده می‌شود.

او شعار امسال نهضت سوادآموزی را سواد مهارتی عنوان کرد و افزود: سواد مهارتی یعنی اینکه مهارتی متناسب با شغل و حرفه سوادآموز به او آموزش داده می‌شود.

باقری به راه اندازی باشگاه خیرین سوادآموزی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در مرحله نخست از سوی ۵ نفر از ذینفعان حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و یک نماینده مردمی اجرا و توسط آن‌ها افراد بی‌سواد و کم‌سواد شناسایی می‌شود.

معاون نهضت سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از طرح‌های نهضت سواد آموزی را طرح کوچه به کوچه، محله به محله، شهر به شهر و روستا به روستا نام برد و اضافه کرد: در این طرح افراد بی سواد توسط اعضای شورای اسلامی روستاها، شهر‌ها و دهیاری‌ها شناسایی و به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول به طرح دانشجو معلمان اشاره کرد و گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هر کدام در مناطق روستایی و محله خود در قالب نذر خدمت، یک نفر بی سواد را شناسایی و آموزش‌های لازم را به او می‌دهند.

او کهگیلویه با نرخ ۸۹.۸ درصد را کمترین نرخ باسوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و افزود: طرح کیفیت بخشی و شتاب بخشی به فرآیند فعالیت‌های سواد آموزی در شهرستان‌های دارای آمار بالای بی‌سوادی اجرا می‌شود تا در راستای ریشه‌کنی بی سوادی گام‌های مثبت و موثری برداشته شود.

باقری با اشاره به اینکه این سازمان ۱۱ شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است، می‌گوید: شهید جلیل پور اهل گچساران از اولین افرادی بود که پیشنهاد تاسیس نهضت سواد آموزی را مطرح کردند که پیشنهاد او در کشور مورد تایید قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.