استخدام افراد دارای اختلال رفتاری در ارتش آمریکا

ارتش آمریکا به علت کاهش نیرو ناچار شده است سطح استاندارهایش را پایین آورد و حتی افرادی دارای اختلالات رفتاری را استخدام کند.

پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی در گزراشی نوشت وزارت دفاع آمریکا به علت کاهش تمایل مردم این کشور به خدمت در ارتش که از سال ۱۹۳۷ تاکنون بی سابقه بوده، ناچار شده است استاندارد‌های خود را برای جذب نیرو‌های جدید کاهش دهد در حالیکه اکنون منابع آمریکایی می‌گویند ارتش این کشور بناچار افرادی را استخدام می‌کند که اختلالات رفتاری دارند.

در همین ارتباط روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا نوشت: ارتش آمریکا بعد از آن که قانون اولیه خود را مبنی بر ممنوعیت جذب افراد دارای اختلالات رفتاری لغو کرد؛ حدود ۷۰۰ نیروی جدید را استخدام کرده است که به علت اختلال بیش فعالی با مشکل ناتوانی تمرکز مواجه هستند.

این ۷۰۰ نیروی جدید بعد از آن به استخدام ارتش آمریکا درآمدند که در ماه ژوئن گذشته ارتش این کشور تصمیم گرفت اجازه دهد افرادی که با مشکل درمانی و پزشکی مواجه هستند برای استخدام نام نویسی کنند. تنها شرط برای استخدام این افراد هم این بود که آن‌ها در ۳ الی ۷ سال اخیر نشانه بیماری را بروز نداده باشند و در این مدت نیازی به درمان نداشته اند.

این در حالی است که پیش از این افراد دارای مشکلات درمانی و پزشکی و از جمله کسانی که مشکل قلبی مادرزادی و بیماری سل داشتند از خدمت در ارتش آمریکا منع می‌شدند.

کریستین ورموت وزیر ارتش آمریکا به وال استریت ژورنال گفته است بعد از یک سال حضور و خدمت افراد دارای اختلالات رفتاری در ارتش این کشور، برنامه جذب چنین نیرو‌هایی در ارتش آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. او در واکنش به جذب افراد دارای اختلال رفتاری در ارتش آمریکا گفت ما می‌خواهیم محتاط باشیم و باید بطور مداوم در رویکردمان تجدیدنظر کنیم و شرایط موجود در جامعه را مدنظر قرار دهیم.

ورموت در ماه اکتبر در مصاحبه با سی ان بی سی نیوز گفته بود ارتش آمریکا در حال حاضر، هر روز شمار بیشتری نیروی نامناسب جذب و استخدام می‌کند، زیرا تنها ۲۳ درصد از جوانان آمریکا دارای استاندار‌های بدنی مورد نظر ارتش آمریکا و تنها ۹ درصد از جوانان در سنین ۱۶ الی ۲۱ سال علاقمند به پیوستن به ارتش هستند.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد از علل کاهش میزان آمادگی بدنی نسل جوان آمریکا، قانون واکسن اجباری برای مقابله با کرونا است و همزمان بخش‌های خصوصی در این کشور فرصت‌های شغلی اغواکننده‌ای به نسل جوان پیشنهاد می‌کنند و همین موضوع تمایل آن‌ها را به خدمت در ارتش کاهش داده است.

این عوامل باعث شده اند ارتش آمریکا بدترین دوره را برای جذب نیروی جدید از سال ۱۹۷۳ تجربه کند. قرار بود ارتش آمریکا در پایان سال مالی ۲۰۲۲ حدود ۶۰۰۰۰ نیروی جدید استخدام کند، اما نتوانست به این هدف دست بیابد و ۱۵ هزار نیرو کم‌تر از هدف تعیین شده استخدام کرد.

در ادامه گزارش پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی آمده است نیروی دریایی و بخش تفنگداران ارتش آمریکا هم نتوانستند نیروی موردنیازشان را در سال گذشته استخدام کنند. بخش تفنگداران ارتش آمریکا بطور معمول در ابتدای هر سال مالی، حدود نیمی از نیرو‌های مورد نیاز خود را استخدام می‌کند، اما تاکنون برای سال مالی ۲۰۲۳ تنها ۳۰ درصد از نیرو‌های موردنیاز خودش را جذب کرده است.

همزمان نیروی دریایی ارتش آمریکا هم که بطور معمول در ابتدای هر سال مالی حدود ۲۵ درصد از نیرو‌های موردنیاز خود را جذب می‌کرد گزارش شده که در ماه اکتبر گذشته تنها ۱۰ درصد از نیرو‌های موردنیاز خودش را جذب کرده است.

پیش از این اقدام وزارت دفاع آمریکا مبنی بر کاهش استانداردهایش برای جذب و استخدام نیروی جدید با انتقادات شدیدی مواجه شده است. در طول دوره جنگ عراق و افغانستان به دانش آموزان ترک تحصیل دبیرستان‌ها و محکومان مواد مخدر هم اجازه داده می‌شد در ارتش آمریکا استخدام شوند. همین موضوع به تشدید مشکلات روانی در ارتش آمریکا و افزایش خودکشی در میان نیرو‌های ارتش این کشورمنجر شد.

نویسنده گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی در پایان افزود چند دهه قبل «روبرت مک نامارا» وزیر دفاع وقت آمریکا در اوج جنگ ویتنام حدود ۳۲۰ هزار نفر از نیرو‌های ارتش آمریکا را افرادی نامناسب و دارای ضریب هوشی پایین معرفی کرد. این گروه از اعضای ارتش آمریکا که دارای ضریب هوشی و توانایی کمی بودند در آن زمان از سوی رسانه‌ها با عنوان «احمق‌های مک نامارا» نامگذاری شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین سعادت
۲۲:۱۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
خب بهترین هاشون کیا هستند ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۸ دی ۱۴۰۱
ارتش آمریکا = دیوونه خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۷ دی ۱۴۰۱
هیچ میدونستید اگه هر سربازی ۵سال مداوم در ارتش ایالات متحده خدمت کنه،میتونه تقاصای بازنشستگی بده با حقوق ۱۰هزاردلاری در ماه؟؟؟؟و یا اینکه هر مهاجری با ۲سال خدمت در ارتش آمریکا میتونه تقاضای شهروندی بکنه و دیگه نیازی به سالیان زیاد برای واجد شرایط شهروندی نیست؟؟؟بعضی از سایبریها که با طعنه و کنایه کامنت گذاشتن توجه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
برگرفته از کتاب پنگوئن ها پرواز میکنند :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۷ دی ۱۴۰۱
مگه قبلا نیروهاشون سالم بودن؟ موضوع عجیبیه این پست! چون از قبل مشکل داشتن اینا دلیلی نداره تعجب کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
کاش من و استخدام می کرد مردیم از بیکاری مسئولین خودمون که عرضه ندارند برای جوانها شغل ایجاد کنند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۱۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
اینا که میخواستند کاپیتولاسیون شان را به ما تحمیل کننند خدا در عوض شاسکولیزاسیون رو بهشون تزریق کرد.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۰۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
البته از سالها قبل نیز ارتش آمریکا محل خدمت افرادی بوده که اختلاف رفتاری داشتند. یعنی همواره چنین بوده.
شخصیت‌های انتی سوشیال(ضد اجتماعی-شرور)و افراد مابون.
و افراد حرام زاده و جنایتکار که از کشتن و سوزاندن لذت می بردند. این هویت ارتش تروریستی آمریکا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۷ دی ۱۴۰۱
همه جای دنیا همینطور هست و اختصاص به امریکا ندهرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۷ دی ۱۴۰۱
اگر تروریست های غربی و شرقی جنگی را شروع کنند مثل آتش همه را خاکستر وجارو خواهیم کرد قدرت نظامی مثل گذشته نیست تمام دولت آمریکا اختلال دارند چه رسد به .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۷ دی ۱۴۰۱
سلام ،

اگر یک تفنگ خوب بدهند ،
من هم می روم ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار