قصه تئاتری که فقط برای بانوان پا به صحنه می‌گذارد

یک بازیگر گفت: گروه هنر مقدس تاکید دارد تا تنها مخاطبان خانم داشته باشد چرا که محتوای ایجاد شده توسط این گروه متناسب با فضای زنان است.

فاطمه مرادی، بازیگر در برنامه شب نشینی گفت: گروه هنر مقدس در واقع یک شبکه اجتماعی و فرهنگی از بانوان هستند که از سال ۷۵ وارد حوزه هنر شدند؛ اعضای این گروه ابتدا کار خود را با هنر‌های تجسمی آغاز کردند، اما با گذر زمان هنر‌های نمایشی نیز به فهرست فعالیت‌های این گروه اضافه شد. این گروه اکنون سابقه ۵۰۰ اجرای صحنه با فروش گیشه دارند.

این بازیگر بیان کرد: این گروه تاکید دارد تا تنها مخاطبان خانم داشته باشد چرا که محتوای ایجاد شده توسط این گروه متناسب با فضای زنان و بانوان است؛ دغدغه این گروه از ابتدا آن بوده که بانوان مهم تاریخی ایران و اسلام را به زنان معرفی کند و آن‌ها را به نمایش درآورد. برای به نمایش درآوردن دقیق شخصیت زنان تاریخی نیاز است تا به همه جوانب رفتاری آن‌ها اشاره شود در نتیجه نمایش‌های گروه هنر مقدس نیز تنها برای بانوان اجرا می‌شود.  

او اظهار کرد: افرادی که در گروه هنر مقدس فعالیت می‌کنند ملزومات خود را دارند و می‌خواهند بتوانند با حفظ این ملزومات در حوزه هنر‌های نمایشی اجرا داشته باشند. به طور کلی اجرای نمایش‌های اختصاصی برای بانوان انتخاب گروه هنر مقدس است.

مرادی گفت: از نمایش‌هایی که اکنون توسط گروه هنر اجرا می‌شوند می‌توان به نمایش فاطمه اشاره کرد؛ این نمایش پارسال نیز بر روی صحنه رفته بود که مخاطبان بسیاری داشت. مخاطبان معمولا با اجرای اختصاصی نمایش‌ها برای بانوان ارتباط بسیاری برقرار می‌کنند.

وی افزود: من نقش لوسیفر را در نمایش فاطمه بازی می‌کنم که شخصیت شیطان است. اجرای فاطمه هفت پرده از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را پوشش می‌دهد که از تولد تا وفات ایشان را به نمایش در می‌آورد. این نمایش حدود ۵۰ بازیگر دارد که جای ۸۰ نقش را بازی می‌کنند.  

او اظهار کرد: گروه ما مسیر مشخصی دارد و افراد می‌توانند در این مسیر با گروه هنر مقدس همراه باشند یا از گروه جدا شوند؛ من علاقه دارم در این مسیر بمانم. هدف این گروه اجرای جهانی و روایت داستان‌ها در سراسر دنیا است.  

این بازیگر تصریح کرد: من به دلیل پروژه‌های مختلفی که به گروه داده می‌شود در مراکز مختلف به آموزش این رشته می‌پردازم. خط اصلی گروه هنر مقدس، هنر دینی است و می‌خواهد با استفاده از این سبک مضامین دینی مهم را به مخاطبان ارائه دهد. اجرا در قالب هنر دینی از نظر تکنیکی با دیگر نمایش‌ها تفاوتی ندارد، اما محتوای آن تنها ماهیت دینی دارد.  

برچسب ها: تئاتر ، حضرت فاطمه ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار