انتقاد زاخارووا از مقامات پاریس برای سرکوب دیدگاه‌های مخالف

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد اقدام فرانسه در ممانعت از انتشار اخبار خبرگزاری‌های روس در این کشور و نیز در اتحادیه اروپا قابل پذیرش نیست.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد اقدام فرانسه در ممانعت از انتشار اخبار خبرگزاری‌های روس در این کشور و نیز در اتحادیه اروپا قابل پذیرش نیست. اوایل ماه جاری میلادی، آرکام، اداره تنظیم مقررات تلویزیونی فرانسه به اوپراتور ماهواره‌ای یوتل ست دستور داد پخش کانال‌های تلویزیونی روس شامل چنل وان راشا، روسیا وان و ان تی وی را متوقف کند.

زاخارووا در بیانیه‌ای گفت: این دیده بان فرانسوی این محدودیت‌ها را «تحت فشار مقامات» این کشور اعمال کرده است و این اقدام پیش درآمد تحریم‌هایی در سطح اروپا خواهد بود.

او گفت: «دولت روسیه از اقدامات جدید دولت فرانسه در اعمال منع هر چه بیشتر کانال‌های تلویزیونی روسیه چه در خاک این کشور و چه در سطح اروپا خشمگین است.»

زاخارووا اضافه کرد: چنین تحریم‌هایی نشانگر آن است که دولت فرانسه با توجه به نفوذی که در اتحادیه اروپا دارد طرف اصلی در حمایت از اعمال این منع بر کانال‌های تلویزیونی روسیه در اروپاست. او افزود: «این نمایش روسیه هراسی که متاسفانه دیگر تبدیل به امری عادی شده نشانگر تمایل به ساکت کردن هرگونه صدایی است که در برابر پروپاگاندای اتحادیه اروپا حرف دیگری بزند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت اروپایی‌ها «از حق دسترسی آزاد به اطلاعات» محروم هستند. او گفت: دولت فرانسه و اتحادیه اروپا «هراس از آن دارند که مخاطبان، بعد از مشاهده دیدگاه و تصویری متفاوت از جهان که با نمونه مخابره شده از رسانه‌ای اصلی غرب مطابقت ندارد خودشان دست به نتیجه گیری درباره سیاست جهانی و نبرد اوکراین بزنند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه سرکوب رسانه‌های روس را «نقض آشکار» آزادی بیان خواند و گفت این اقدام «ماهیتی تبعیض آمیز» دارد. او افزود: این منع «شاهد دیگری بر آن است که مدل دمکراسی سازی مدنظر غرب درواقع چیزی بیش از یک ابزار برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی نیست».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار